درخواست نخست وزیر انگلیس برای مقابله با محتوای افراطی آنلاین

کمتر از یک هفته از حمله انتحاری به یک سالن کنسرت در شهر منچستر در شمال انگلستان که منجر به کشته و زخمی شدن بیش از 80 نفر شد، می گذرد. این حادثه باعث شد که موضوع "امنیت و مبارزه با تروریسم" به عنوان یکی از محورهای اصلی نشست دو روزه رهبران هفت کشور صنعتی جهان (G7) در جزیره سیسیل ایتالیا تعیین شود.

به گفته یکی از مقامات دولتی انگلستان، ترزا می، نخست وزیر این کشور قصد دارد مجموعه پیشنهاداتی را به منظور تقویت رویکردهای مشترک در حوزه پاکسازی اینترنت از محتواهای افراطی ارائه کند.

اگرچه تاکنون اقدامات قابل توجهی برای حذف محتواهای افراطی از اینترنت انجام شده است، اما این اقدامات کافی نیست.

می معتقد است، درحالیکه داعش بخش زیادی از تسلط خود بر مناطقی از عراق و سوریه را از دست داده است، اما تهدیدات از سوی افراط گرایان به جای از بین رفتن، درحال تکامل است و مبارزه از "میدان نبرد به اینترنت" درحال حرکت است.

نوع محتوای افراط گرایانه در اینترنت بسیار مخرب هستند و این "مسئولیت اجتماعی" این صنعت است که اینترنت را از محتواهای مضر، پاکسازی کند.

از جمله پیشنهادات احتمالی که ترزا می در این نشست دو روزه مطرح خواهد کرد، اعمال فشار بر شرکت های فناوری و ترغیب آنها به توسعه ابزاری برای شناسایی و حذف خودکار محتواهای مضر از اینترنت است.

این شرکت ها همچنین باید حساب کاربرانی که محتوای افراطی ارسال می کنند را مسدود کرده و به محض شناسایی این دسته از محتواهای مضر، مسأله را به مقامات اطلاع دهند.

شایان ذکر است، نشست رهبران هفت کشور صنعتی جهان (G7)، آمریکا، آلمان، انگلستان، ایتالیا، ژاپن، فرانسه، کانادا، ار روز گذشته (جمعه 5 خرداد) در شهر تائورمینا در جزیره سیسیل آغاز شده و تا عصر امروز (شنبه 6 خرداد) ادامه خواهد یافت.

 

مترجم: معصومه سوهانی

منبع: independent

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا