افزایش سقف وام خرید مسکن نخبگان و استعدادهای‌برتر

به گزارش سیناپرس به نقل از بنیاد ملی نخبگان، سید مهدی موسوی‌کوهپر ضمن اعلام خبر افزایش وام خرید مسکن نخبگان و استعداهای‌برتر تحت حمایت بنیاد ملی نخبگان از 100 میلیون تومان به 160 میلیون تومان، افزود: یکی از دغدغه‌های اساسی استعدادهای‌برتر ونخبگان تهیه مسکن است. بر همین اساس بنیاد ملی نخبگان در راستای حمایت‌های گوناگونی که در زمینه‌های آموزشی و پژوهشی از این عزیزان به عمل می‌آورد، موضوع پرداخت وام مناسب برای تهیه مسکن آنان را نیز در دستور کار خود قرار داده است.

موسوی‌کوهپر ادامه داد: باتوجه به مصوبه دولت برای پرداخت وام 80 میلیون تومانی با سود 9 درصد برای مسکن‌اولی‌ها از طریق ودیعه‌گذاری، بنیاد ملی نخبگان پیشنهاد مشابهی را برای استعدادهای‌برتر و نخبگان تحت حمایت خود به هیأت دولت ارائه داد که پس از طی فرآیندهای لازم به بانک مرکزی ارجاع شد.

معاون توسعه مدیریت‌ومنابع بنیاد ملی نخبگان تصریح کرد: در پیشنهاد بنیاد علاوه بر افزایش مبلغ تسهیلات، بر موضوع پرداخت وام نخبگان، مشابه مسکن‌اولی‌ها با سود 9 درصد نیز تأکید شده بود که متأسفانه به دلیل نبود منابع برای جبران مابه‌التفاوت سود، فقط با افزایش سقف وام به 160 میلیون تومان با سود 18 درصد موافقت شد. شایان ذکر است که پیگیری و رایزنی بنیاد برای کاهش درصد سود متعلقه همچنان ادامه داد.

بر اساس اعلام پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان، موسوی‌کوهپر خاطرنشان کرد: به‌محض ابلاغ مصوبه اخیر بانک مرکزی به بانک‌های عامل، معرفی افراد آغاز خواهد شد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا