ایجاد اشتغال با توسعه ارتباطات

 به گفته جواد آذری جهرمی، شروع مراحل شبکه ملی فناوری اطلاعات ، یکی از خدمات مهم دولت یازدهم بوده است. او گفت، توسعه ICT طی سال­های اخیر رشد چشمگیری داشته است که البته باید در نظر داشت که مطالعات آن طی ۱۲ سال انجام شده است.او گفت: «همزمان با شرایط نامساعدی که خوزستانی ها با آن مواجه بودند و قطعی برق هم پیش آمد با وزیر به بوشهر رفتیم که استاندار بوشهر خطاب به وزیر گفت فیبر نوری شهر جم به خاطر سیل و بارندگی شدید قطع شده بود و در انتهای گلایه ها گفتند به یک هزار سال قبل برگشته و داریم با دود به همشهری ها اطلاعات می دهیم. خطاب به استاندار گفتم نبود اینترنت به چهار سال قبل برمی گردد نه یک هزار سال چون این خدمات طی چهار سال قبل ارائه شده است.»

جواد آذری جهرمی درباره شبکه ملی اطلاعات گفته است که این شبکه امکان استفاده از محتوای داخلی با نصف قیمت را فراهم کرده و موجب رونق تولید محتوا در داخل شده است به طوری‌که در برخی زمینه‌ها رشد ۳۰۰ درصدی را  که برای تولیدکنندگان محتوا بازار کار فراهم کرده است.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ایجاد ۱۰۰ هزار موقعیت شغلی در سال گذشته را مدیون زحماتی دانست که تحت مدیریت و رهبری وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و با همکاری همه محقق شده است.

جهرمی با بیان موقعیت سوق‌الجیشی استان خوزستان برای ما گفته است ایران تلاش می‌کند جایگزین کشور ترکیه برای بازار ارتباطات بین‌المللی کشور عراق شود و در این زمینه با ترکبه به رقابت بپردازد. برای تحقق این موضوع ایران تلاش خواهد کرد تا بازار کشور عراق را از طریق مرز فاو تأمین کرده و محتوای داخلی خود در کشور عراق را به فروش برساند. جهرمی در پاین گفته است:« استقرار شبکه ملی IP از فروردین ماه سال جاری در ۳۵ نقطه کشور از جمله اهواز انجام و واگذاری های آن به اپراتورها نیز صورت گرفته و قیمت اتصال به شبکه ملی اطلاعات را بسیار کاهش داده است. این کمک بسیار بزرگی برای هموارسازی مسیر برای تولید محتوا در استان فراهم شده است». 

غزال غضنفری

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا