ایده‌هایی برای انتشار

این کنفرانس‌های در هر فصل برگزار می‌شوند و   هدف از آن برگزاری سخنرانی برای انتشار ایده‌هایی است که ارزش انتشار دارند. سال گذشته ما شاهد برگزاری 4 کنفرانس در سال بودیم که هر کدام با نام فصلشان نام‌گذاری می‌شوند؛«سارِبهار»، «سارِتابستان»، «سارِپائیز» و «سارِ زمستان» به ترتیب در این فصل‌های برگزار می‌شوند. امروز نخستین کنفرانس سار 1396 یا ساربهار 1396 در خیابان 30 تیر، موزه ملی ایران برگزار می‌شود.

از جمله قوانین این کنفرانس و سخنرانی‌های آن این است که هر کدام از سخنرانی‌ها باید در زمانی 18 دقیقه‌ای وبه طور خلاصه برگزار شوند. سخنرانی‌های باید ساده و روایت‌گونه باشند. مطابق روال گذشته در هر کنفرانس فصلی هفت نفر به سخنرانی می‌پردازند که نقطه اشتراک آن‌ها علم و فن‌آوری است.


.

 در کنفرانس امسال هم صالح برادران امینی، طراح خدمات دیزاین، فرداد زند موسس مشاوره امین و مدرس دانشگاه، رضا کلانتری نژاد، موسس شتاب دهنده شزان، آیدین یاسمی، تسهیل‌گر توسعه سازمانی، بهزاد خرم، معمار، غزل اسماعیلی، طراحی اسباب بازی، منوچهر لطفی،مجموعه دار سخنرانی خواهند کرد.

موضوع سخنرانی برادران امینی، دیزاین و آینده های مشترک است، او در این سخرانی به طرح این موضوع خواهد پرداخت که آیا ما یک آینده داریم یا چند آینده‌ی محتمل؟ آیا آینده از آن ماست یا آن را شریک هستیم؟ چگونه آینده‌ای مطلوب را دیزاین کنیم و در جهت تحقق آن گام برداریم؟ فرصتی کوتاه برای تفکر جمعی در مورد این سؤال‌ها خواهیم داشت.

فرداد زند هم با عنوان ترس از شکست به طرح این موضوع می‌پردازد که چطور می‌توان بر ترس از شکست غلبه کرد. در توضیح سخنرانی او آمده است؛ همه ما در طول زندگی خويش بارها بر سر دوراهيهای مهم قرار گرفته ايم و ترس از شكست همواره بعنوان يكي از موانع اصلی در مسير تغيير و تصميم گيري عقلائی برای ما مطرح بوده است. در اين سخنراني با استناد با داستان زندگي خود سعی در به اشتراك گذاری تجربيات و ارائه راهكارهای موثر براي غلبه بر اين ترس می نمايم.

رضا کلانتری در سخنرانی‌اش در باره شتاب‌دهنده شزان و توسعه فن‌آوری‌های همگرا سخن خواهد گفت و در باره آن این‌طور توضیح داده شده است؛فناوری‌های همگرا، به مجموعه ۴ فناوری اطلاعات، زیستی، شناختی و نانو گفته می‌شود که در هم‌افزایی و یکپارچگی با هم قادرند بنیان یک ابرفناوری را بگذارند که تمدن آدمی را به کلی تحت تاثیر قرار دهد. شزان شتابدهنده ای است با تمرکز بر این فناوری ها.

آیدین یاسمی به گرفتاری‌هایی می‌پردازد که زندگی ما را به چندین پاره نقسیم کرده است؛ تفکیک بیش از حد حوزه های مختلف اقتصادی، اجتماعی، محیط زیستی و معنوی منجر به بخشی نگری در همه سطوح شده. برای درک منحنی زندگی آنقدر مشتق گرفته ایم، که زندگی شقه شقه شده است! حال نیاز به انتگرال گیری داریم، یعنی هنر ترکیب جزء و کل، فرد و جمع، مدیریت و رهبری، طرح و اجرا، اقتصاد و اکولوژی، مادیات و معنویت.

عنوان سخنرانی خرم کمی عجیب است، اتوپيا : عجيب مثل تهران، او درباره پروژه «تهران فاسادز» خواهد گفت که در فاز اول به بازنمایش نماهای شاخص شهری تهران پرداخته است. بازی اتوپیا، به عنوان فاز دوم پروژه، پلتفرمی است برای مستندسازی معماری شاخص و حائز اهمیت تهران با هدف فرهنگ سازی و افزایش آگاهی عمومی جامعه نسبت به ظرفیت های معماری موجود در بستر شهر تهران.

غزل اسماعیلی در باره تاثیر اسباب بازی در رشد ذهنی کودک سخن خواهد گفت. موضوع سخنرانی اواسباب بازی های ماژولار است که در باره آن گفته؛ با تغییرات سریع تکنولوژی در سال های اخیر، تصور ما از واژه «آینده» تغییر کرده است و آماده کردن کودکانمان برای دنیای آینده، یعنی آماده کردن آنها برای دنیایی در همین نزدیکی. تنها راه مواجه شدن با آینده این است که ذهن های خود را منعطف و مولد نگه داریم. اسباب بازی های ماژولار راهی هستند برای رسیدن به همین هدف.

منوچهر لطفی درباره ایده هایی درباره ممکن کردن غیرممکن‌ها و اجرایی کردن آن‌ها سخن‌خواهد گفت. او در این باره می‌گوید؛در این سخنرانی با اشاره به تجربیات ۳۵ ساله خودم را در اجرای بسیاری از ایده ها و طرح هایی که برای جامعه ما ضروری بوده و کسی حاضر به اجرای آن نشده، ایده هایی طرح خواهم کرد درباره اینکه چطور می توان ایده های ظاهرا ناممکن رو ممکن کرد.

این سخنرانی‌ها امروز از ساعت 2 تا 6 بعد از ظهر در محل موزه ملی ایران برگزار می‌شود.

غزال غضنفری

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا