تغییر زمانبندی ناسا برای ماموریت به شهاب‌سنگ فلزی

به گزارش سیناپرس به نقل از ایرنا از ساینس دیلی، قرار است این فضاپیما در ماه مارس سال 2022 میلادی به فضا پرتاب شود و در سال 2023 میلادی با کمک نیروی جاذبه مریخ به سمت هدف خود حرکت کند تا در سال 2026 به شهاب‌سنگ فلزی Psyche که هدف اصلی ماموریت است، برسد.
این تغییر در برنامه امکان استفاده از یک مسیر کارآمدتر و اجرای سریع‌تر ماموریت را فراهم می‌کند. حرکت در مسیر جدید هزینه کمتری دارد و فضاپیمارا از خورشید دورتر می‌کند و در نتیجه برای محافظت آن در برابر گرمای خورشید، انرژی و هزینه کمتری صرف می‌شود. 
متخصصان معتقدند این کره فلزی در واقع هسته باقی مانده یک سیاره است که در هنگام شکل‌گیری منظومه شمسی در اثر برخورد با اجرام دیگر، پوسته خود را از دست داده است. اطلاعاتی که در این ماموریت گردآوری می‌شود، درک بهتری از فرآیند تشکیل و ترکیبات موجود در هسته سیارات به دست می‌دهد.
در حال حاضر مهندسان مرکز Space System Loral در حال تغییر طراحی فضاپیما هستند تا بدنه آن را صیقلی‌تر و تجهیزات و پنل‌های خورشیدی آن را پویاتر کنند. این تغییرات امکان حرکت فضاپیما را با سرعت بیشتر در جریان ماموریت فراهم می‌کند. با افزایش اندازه پنل‌های خورشیدی، توان بیشتری در اختیار فضاپیما قرار می‌گیرد و شتاب لازم برای افزایش سرعت در مسیر ماموریت فراهم می‌شود. 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا