معرفی 7 ایده برتر در فستیوال تجهیزات پزشکی

به گزارش سیناپرس از ایسنا، در حاشیه ششمین نمایشگاه اینوتکس که از روز گذشته دوم خردادماه در نمایشگاه بین‌المللی تهران آغاز به کار کرد، دومین فستیوال نوآوری‌های صنعت تجهیزات پزشکی برگزار شد.

در این دوره از فستیوال 143 طرح و ایده که به بلوغ رسیده است، به دبیرخانه این فستیوال ارسال شد که از سوی نمایندگان بخش صنعت و دانشگاه‌ها مورد ارزیابی و داوری قرار گرفتند.

از این تعداد 13 طرح برای مرحله دوم انتخاب شدند و امروز همزمان با برگزاری این فستیوال 7 طرح به صورت حضوری برای صاحبان سرمایه ارائه می‌شود.

در اولین دوره از این فستیوال چهار ایده منجر به عقد قرارداد شد که حجم آن سه‌ونیم میلیارد تومان بوده است.

در این فستیوال هفت طرح عرضه شد که جزئیات آن به شرح ذیل است:

1- کمک‌کننده به عامل زایمان

جایگزینی روش‌های سنتی تشخیص زایمان زودرس با استفاده از تجربیات متخصصان زنان و زایمان بوده است و تاکنون برای تشخیص زایمان‌های زودرس از طریق تجربی بوده که این امر منجر به عفونت‌های بعد از زایمان می‌شود. این دستگاه‌ها برای تشخیص زایمان‌های زودرس طراحی و تولید شده است.

2- واکر چندمنظوره

این واکر با چند مکانیزم حرکتی و مکانیکی به قابلیت حرکت بیماران و ناتوانان حرکتی در مسیرهای دشوار مانند راه‌پله‌ها کمک می‌کند. در این طرح سعی شده تا کاربر در هر لحظه امکان تغییر ارتفاع هر کدام از پایه‌های واکر را به صورت جداگانه در نهایت امنیت و آرامش داشته باشد.

3- اسفنج‌های شستشودهنده داخل شکمی

انجام هر عمل جراحی در ناحیه حفره شکم همراه با احتمال حضور خون، ترشحات ناخواسته از روده‌ها، معده و موارد مشابه در زمان کار روی آنها است. برای کنترل عفونت‌های احتمالی و شستشوی حفره شکم به روش‌های مرسوم از سر ساکشن استفاده می‌شود و با این ابزار ترشحات از داخل حفره شکم خالی می‌شود.

در صورت وجود بقایای بافتی لخته‌های خون و اجسام خارجی ریسک وقوع عفونت وجود خواهد داشت. با طراحی و ساخت این وسیله کشش مایعات اضافی شکمی امکان تزریق سرم فیزیولوژی یا آنتی‌بیوتیک محلول در سرم فیزیولوژی و یا موارد ضدعفونی‌کننده وجود خواهد داشت. با استفاده از این اسفنج می‌توان حفره شکم را به صورت هماهنگ شست‌وشو داد.

4- قلم پلاسمایی

این قلم بر روی سطح پوست کاربرد دارد. پلاسمای ایجادشده از نوع اسپارک است و بین نوک الکترود و سطح پوست ایجاد می‌شود. پلاسمای اسپارک تخلیه الکتریکی ضعیف و کنترل شده است و باعث بخار کردن سلول‌هایی می‌شود که در تماس با پلاسما هستند. این دستگاه در انعقاد سریع خون و ترمیم زخم‌های مزمن دیابتی نقش موثری دارد.

5- تولید پلیت الکتروکوتر جراحی

برای انجام عمل‌های جراحی به جای تیغ از دستگاه الکتروکوتر (برش با برق) استفاده می‌شود. الکتروکوتر در واقع یک ژنراتور بسامد رادیویی است. این محصول یکبار مصرف ارائه می‌شود و در هر عمل جراحی بسته به زمان عمل یک یا چند عدد مورد استفاده قرار می‌گیرد.

6- اجزای مودولار پروتز زیر زانو

این پروتز برای معلولانی که از زیر زانو قطع عضو شده‌اند، کاربرد دارد و شامل سه شاخ نری ثابت، آدابتور گلویی، لوله مودولار، آدابتور پنجه و پنجه پا می‌شود. ماده استفاده شده در این پروتز از آلیاژی از آلومینیوم است که دارای استحکام بسیار بالایی است.

7- دستگاه انتقال انواع مایعات به وسیله اندواورولوژی و تمامی عمل‌های جراحی‌های باز و بسته

این طرح وسیله‌ای برای انتقال انواع مایعات به وسایل اندواورولوژی و تمامی عمل‌های جراحی باز و بسته که قادر است مایع را با دما و فشار مناسب و کنترل شده و استرلیل هدایت کند و از بروز عارضه‌های قبل و بعد از عمل جراحی جلوگیری کند. این دستگاه همچنین باعث می‌شود عمل جراحی برای بیمار و گروه جراحی راحت‌تر باشد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا