راه اندازی سومین مرکز تولید محصولات پروتزی هوشمند جهان در چهارمحال وبختیاری

به گزارش سیناپرس به نقل از ایرنا، علیرضا خنفری روز چهارشنبه در نشستی با خبرنگاران چهارمحال و بختیاری افزود: دانش فنی تولید پروتزهای هوشمند دست و پا در انحصار 2 کشور آلمان و آمریکاست که قرار بود این شرکت ها، نمایندگی محصولات را در اختیار کشور ما قرار دهند، اما از آنجا که از ارائه این نمایندگی امتناع کردند، متخصصان این شرکت موفق به کسب این دانش شدند.
وی با بیان اینکه کارگاه تولیدی پروتز دست و پای هوشمند با سرمایه خصوصی ایجاد می شود، گفت: ما از طریق مهندسی معکوس به دانش فنی ساخت این پروتزهای هوشمند دست یافتیم، بنحوی که تمام مواد اولیه تولید این محصولات در داخل کشور ساخته می شود.
خنفری با اشاره به اینکه ایران سومین کشور تولید کننده تجهیزات پزشکی پروتز دست و پای مصنوعی هوشمند در جهان است، تصریح کرد: محصولات هوشمند دست و پا در کشور نسبت به نمونه های خارجی خود ارتقا پیدا کرده که کیفیت مطلوب تری دارد و از نظر اقتصادی با قیمت مناسب تری در اختیار متقاضیان قرار داده می شود.
این سرمایه گذار بخش خصوصی گردشگری سلامت، انتخاب چهارمحال و بختیاری بعنوان مرکز تولید این محصولات پروتزی را آب و هوای مطبوع آن دانست و گفت: امید است با همکارای مسئولان عالی این استان افتتاح این کارگاه در ابتدا برای 50 نفر از جوانان اشتغالزایی ایجاد کند و در مراحل بعد این تعداد به 200 نفر افزایش یابد.
خنفری خاطرنشان کرد: با توجه به رایزنی های صورت گرفته میان ایران و کشورهای عراق و سوریه مقرر شد معلولان و جانبازان 2 کشور برای پیوند دست و پا به کشور و به استان چهارمحال و بختیاری سفر کنند که برای همین منظور قرارداد خرید 30 فروند هواپیمای مسافربری روسیه به صورت اجاره به شرط تملیک منعقد شده و بزودی این تعداد هواپیما وارد کشور می شود.
وی افزود: طی 45 روز آینده این کارگاه تولیدی افتتاح می شود که در مرحله نخست 200 متقاضی از کشورهای سوریه و عراق برای انجام عمل پیوند وارد استان چهارمحال و بختیاری می شوند که این امر نقش بسزایی در توسعه گردشگری این استان دارد.
به گزارش ایرنا، این شرکت بخش خصوصی در حوزه گردشگری سفر سلامت، علاوه بر کشور عراق با کشورهای دیگری همچون سوریه و کشورهای خاورمیانه در زمینه جذب گردشگر سلامت تفاهم نامه منعقد کرده و توسعه و گسترش آن را در دیگر کشورها در دستور کار دارد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا