آزمایش پهپاد ضدسقوط در غارهای ایتالیا

به گزارش سیناپرس از ایسنا به نقل گیزمگ، این آژانس به طور مداوم تجهیزات و شیوه‌های آزمایشی مختلفی برای آموزش‌ فضانوردان در غارهای زمین ارائه می‌دهد.

آخرین ابزار معرفی شده در این زمینه، پهپاد ضد برخورد و ضدسقوطی است که روزی به مریخی‌ها در کنکاش مجراهای مملو از گدازه بر روی سیاره سرخ کمک خواهد کرد؛ پهپاد این عمل را با نقشه‌برداری از نقاط غیرقابل دسترس برای انسان‌ها انجام می‌دهد.

آژانس فضایی اروپا هر سال برنامه‌ای موسوم به CAVES را با هدف آموزش دادن مهارت‌های ایمنی به فضانوردان برگزار می‌کند.

چنین مهارت‌هایی در محیط‌هایی آموزش داده می‌شود که شرایط فضا را تا حد ممکن تداعی می‌کنند. غارها به دلیل کمبود فضا، ایزوله‌بودن و فقدان نور خورشید، بستر آزمایشی مناسبی برای این برنامه‌ها به شمار می‌آیند.

امسال پهپاد ضدبرخورد در این برنامه حضور داشت و این ویژگی به خاطر وجود یک فریم محافظ حول بدنه سامانه است.

این سیستم برای انجام بازرسی‌های دیداری از مکان‌های تنگ و غیر قابل‌ دسترس مانند زیر پل‌ها، داخل لوله‌های آب و حول سازه‌های بلند (که امکان برخورد پهپادهای معمولی وجود دارد) ساخته شده است.

کانسپت این پهپاد در سال 2015 جایزه Drones for Good  را از آن خود کرد و سال گذشته نیز با تفحص در شکاف‌های یخی دندانه‌دار کوه‌های آلپ قابلیت خود را به نمایش گذاشت.

پهپاد مزبور به فضانوردان حاضر امکان تفحص در غارهای سیسیل را داده و این کار را با نقشه‌برداری از نقاط غیرقابل دسترس برای انسان‌ها انجام داد.

پهپاد ابداعی از دوربین حرارتی برای نقشه‌برداری از یک ناحیه تفحص نشده و دارای آب که دسترسی انسانها به آن غیرممکن است، بهره می‌برد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا