راهنمای امداد رایانه های آلوده شده به باج گیر سایبری منتشر شد

 باتوجه به آلوده شدن تعداد زیادی از رایانه های کشور به باج افزار WannaCrypt ونیز، راهنماها و راه حل های منتشر شده در سایت های مختلف مبنی بر امکان بازیابی داده های رمز شده توسط باج افزارها، مرکز ماهر ضمن انجام بررسی های فنی و دقیق، مستند کاملی را در این خصوص منتشر کرد.

در این زمینه مرکز ماهر طی اطلاعیه ای توصیه هایی را ارائه کرده که کاربران می توانند برای دریافت متن کامل مستندات به پایگاه اطلاع رسانی مرکز ماهر به آدرس https://certcc.irمراجعه کنند.

مرکز ماهر، باتوجه به شیوع حملات مختلف سایبری با سوء استفاده از آسیب پذیری های پروتکل SMB نظیر باج افزار WannaCrypt و سایر حملات مشابه مطرح شده در رسانه های کشور، اقدام به بررسی سامانه های قربانی در این حوزه و شناسایی سیستم های متعدد آسیب پذیر در این خصوص کرده و اطلاعات مربوط به آسیب پذیری های رصد شده مستقیما به اطلاع مالکین سامانه ها در سطح کشور رسیده است.

هفته گذشته، باج افزاری تحت عنوان wannacrypt‌ با قابلیت خود انتشاری در شبکه کشور ها شیوع یافت و براساس رصدهای انجام شده توسط مرکز ماهر، این بدافزار در سطح شبکه کشور ما نیز رصد شده بود و به تعدادی از سیستم های رایانه ای آسیب وارد کرد.

وزارت ارتباطات در این باره اعلام کرد: با اقدام های صورت گرفته و افزایش سطح آگاهی متقاضیان و فعالیت های مورد نیاز برای پیشگیری و مقابله با این پدیده ، روند شیوع آن با کاهش بسیار چشمگیری رو به رو بوده که بیانگر رعایت توصیه های ارائه شده از سوی مرکز ماهر توسط دستگا ها و کاربران کشورمان و اقدام های پیشگیرانه در سطح شبکه زیرساخت ارتباطی کشور بوده است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا