این نمایشگر کش می آید

توسعه فناوریهای نوین به حدی رسیده که طراحی و ساخت هر چیزی تقریبا ممکن به نظر می رسد. تلفنهای همراه انعطاف پذیر ه در اصطلاح عام کش می آیند به زودی رنگ واقعیت به خود می گیرند.

طی روزهای آینده شرکت کره ای سامسونگ نخستین نمایشگر قابل انعطاف دنیا را رونمایی می کند. این رویداد مهم در یک نمایشگاه فناوری صورت می گیرد.

سامسونگ آوردگاه جامعه اطلاعات نمایشگری 2017 لس آنجلس را برای معرفی این نمایشگر انعطاف پذیر 9.1 اینچی برگزیده است.

این نمایشگر مقدمه ای هیجان انگیز برای انبوهی از فناوریهایی محسوب می شود که این روزها روند تکاملی خود را سپری می کنند، از جمله تلفنهای همراه تاشو و پوشیدنی. سامسونگ مدعی شده که این نمایشگر جدید قابلیت کش آمدن به میزان 12 میلیمتر از هر سمت را دارد. همچنین خم شدن، لوله شدن و صد البته تاشدن از دیگر ویژگیهای مهم این نوآوری به شمار می آید.

یک سخنگوی این شرکت اعلام کرد: درحالی که نمایشگرهای انعطاف پذیر OLED تنها از یک سمت قابلیت خم شدن دارند، فناوری جدید ما یک ایده متفاوت محسوب می شود زیرا می توان آن را خم کرده، تا نمود و حتی مانند تکه کاغذی لوله کرد آن هم از هر دو طرف.

البته سامسونگ اعلام کرده که این فناوری هنوز در مراحل ابتدایی تحقیقاتی خود قرار دارد و مشخص نیست که دقیقا چه زمانی در تلفنهای همراه انعطاف پذیر به کار گرفته خواهد شد.

این درحالی است که همواره غولهای فناوری دنیا درصدد ثبت چنین اختراعی به نام خود بوده اند. چندی پیش اپل از کار بر روی نوعی آیفون قابل انعطاف خبر داد. سامسونگ نیز با شایعاتی درباره Galaxy X که یک تلفن همراه قابل تبدیل شدن به تبلت را دارد خبرساز شده است.

برنده این رقابت هر که باشد یک نکته کاملا مشخص است و آن اینکه بازار این دسته از فناوریها به سرعت در حال رونق گرفتن است. پیش بینی می شود ارزش بازار نمایشگرهای انعطاف پذیر در سال 2022 به 15.5 میلیارد دلار برسد حال آنکه این رقم در سال گذشته تنها 3.7 میلیارد دلار بوده است.

 

مترجم: هدی پیرگزی

منبع: mashable

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا