تاسیس دفاتر تجاری‌سازی محصولات دانش‌بنیان در دانشگاه آزاد

به گزارش سیناپرس به نقل از خبرگزاری ایسنا، دکتر مرتضی موسی‌خانی افزود: در حال حاضر بیش از هزار و 200 هسته فناور، واحدهای فناور و شرکت‌های دانش‌بنیان از سوی دانشگاه آزاد تاسیس شده که این تعداد به دو دسته یک و دو تقسیم‌بندی شده‌اند.

وی، دسته اول از این شرکت‌ها و واحدهای فناور را شرکت‌هایی دانست که با مجوز معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری راه‌اندازی شده‌اند و اظهار کرد: دسته دوم شرکت‌هایی هستند که با مجوز دانشگاه آزاد تاسیس شده‌اند.

موسی خانی به بیان برنامه‌های دانشگاه آزاد برای توسعه پارک علم و فناوری این دانشگاه و توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان پرداخت و یادآور شد: تاکنون یک پارک علم و فناوری مصوب داریم و تقاضای تاسیس 8 پردیس را به وزارت علوم ارسال کردیم که وزیر علوم موافقت کلی برای تاسیس این پردیس‌ها را صادر کرده است.

به گفته وی با توجه به حمایت‌های صورت گرفته امیدواریم تا 4 سال آینده رشد چند برابری در توسعه این شرکت‌ها داشته باشیم.

معاون پژوهش‌وفناوری دانشگاه آزاد با تاکید بر اینکه حرکت به سمت ایجاد شرکت‌های دانش‌بنیان در این دانشگاه دیر آغاز شد، ادامه داد: ولی استقبال خوبی از این برنامه شده و محصولات دانش‌بنیان زیادی در این دانشگاه تولید شده که قابلیت ایجاد شرکت را دارند.

وی تجاری‌سازی را یکی از برنامه‌های اصلی این دانشگاه نام برد و اضافه کرد: بر این اساس ایجاد دفاتری را برای تجاری‌سازی محصولات دانش‌بنیان در دستور کار قرار دادیم که در حال حاضر یکی از این دفاتر در پاسداران راه‌اندازی شده است.

موسی‌خانی ورود شرکت‌های دانش‌بنیان به بازار را بسیار دشوار توصیف کرد و گفت: امیدواریم با راه‌اندازی این دفاتر محققان و شرکت‌های دانش‌بنیان بتوانند محصولات خود را تجاری‌سازی کرده و وارد بازار کنند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا