ارتباطات اقتصادی بین‎المللی همراه با انتقال دانش وفناوری نوین باشد

به گزارش سیناپرس به نقل از ایسنا, دکتر حمیدرضا طیبی روز دوشنبه در مراسم تودیع و معارفه رئیس جهاددانشگاهی واحد استان قم، گفت: امروز 39 سال از انقلاب اسلامی می‎گذرد و باید تلاش کرد که با ارایه مدل انقلابی حکومت اسلامی، این انقلاب را با همین الگو سازی به دنیا صادر شود.

وی افزود: انقلاب ایران با محوریت اتکا به خدا، اخلاق و فرهنگ و عدالت پا گرفته است و باید همه اجزای این کشور در این مسیر گام بردارند و نباید شاهد بداخلاقی‎های سیاسی باشیم.

وی با تاکید براینکه بزرگان کشور باید با هم بر سر اداره کشور به توافق برسند و نباید به فکر تخریب جناحی باشند، افزود: اگر اختلاف نظری هم وجود دارد باید در حدود 10 درصد باشد و مابقی باید اشتراک در توسعه کشور باشد.

رئیس جهاددانشگاهی بیان کرد: یکی از مهمترین گام‎های پیشرفت، حرکت قوی و سریع در جهت بالندگی در عرصه فناوری است که زیربنای اقتصاد دانش بنیان است؛ باید در کوتاه ترین زمان ممکن صاحب فن آوری شویم و به توسعه دست یابیم.

وی با بیان اینکه باید از امکانات کشور برای رشد کشور استفاده کرد، گفت: خوشبختانه دکتر روحانی رییس جمهوری محترم در این سالها تلاش کرده است که در مسیر تعامل و ارتباطات صحیح حرکت کند و این زمینه را برای ورود دانش و فناوری‎های نوین به کشور ایجاد کند.

رئیس جهاددانشگاهی بیان کرد: ارتباط ها با دنیا باید هدفمند و دقیق باشد؛ بازار باید به شکل مشروط و هدفمند در اختیار طرف خارجی قرارگیرد تا از این ارتباط برای ورود فناوری نوین و حساس به کشور استفاده کرد.

دکتر طیبی ادامه داد: جهاددانشگاهی هرجا که ضرورتی برای کار دیده است به سرعت در بخش‎های مختلف فعال شده و امروزه کارهای عظیمی را در عرصه‎های مختلف انجام می‏دهد و به الگوسازی رسیده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: جهاددانشگاهی قم نیز دارای پتانسیل بسیار خوبی برای رشد است که باید با جذب نیروهای متخصص در عرصه‎های جدید به پیشرفت بیشتری برسد.

 پیش از سخنان دکتر طیبی، محمد ابراهیم فقیه زاده رئیس سابق جهاد دانشگاهی قم طی سخنانی به وضعیت این نهاد در بدو تاسیس و امروز آن پرداخت و با اشاره به ظرفیت‎های عالی ایجاد شده در استان، خدمات را حاصل نگاه جهادی جهادگران بی ادعای شهر کریمه اهل بیت(س) دانست.

محمد ابراهیم فقیه زاده، با اشاره به اینکه جهاد دانشگاهی قم در ابتدای فعالیت حتی یک متر هم فضای کار نیز نداشت، افزود: امروز این نهاد انقلابی در 11هکتار و 700 متر زمین فعالیت‎های خود را در عرصه‎های مختلف دنبال می‎کند.

وی افزود: این فعالیت‎ها بدون تلاش و همت گسترده جوانان خدوم، پیگیر و بی ادعای جهادی در قم امکان پذیر نبود و خوشبختانه مدیران عالی جهاددانشگاهی کشور نیز حمایت‎های خوبی از حرکت رو به جلو جهاد قم انجام دادند.

رئیس سابق جهاددانشگاهی واحد استان قم با اشاره به ظرفیت بالای استان در عرصه‎های علمی، درمانی و خدماتی و… گفت: باید در سال های آینده از پایه و بستری که آماده شده است به خوبی استفاده کرد.

وی گفت: مرکز درمان ناباروری و سلول درمانی از مراکزی است که در استان به رغم مشکلات بسیار، با روحیه و فرهنگ جهادی ایجاد شد و امروز جزو برترین مراکز در کشور است.

فقیه زاده بیان کرد: خوشبختانه در سالهای گذشته ارتباط بسیار خوبی با دفاتر مراجع عظام تقلید و حوزه‎های علمیه به منظور ارتباط بین دانش جدید و فقه برقرار شد و مورد عنایت علما و مراجع عظام نیز واقع گشت؛ در این مدت این ارتباط صمیمی و علمی برقرار بوده است و در آینده نیز قطعا از این ثمرات ارزشمند بهره مند خواهیم شد.

وی هدف خود از حضور در قم را خدمت به آل الله و کریمه اهل بیت(س) ذکر کرد و اظهارداشت: روح قدسی کریمه اهل بیت(س) در این سالها کمک رسان خادمان جهادگری بود که با کمترین بضاعت اقتصادی و تحمل سختی ها برای توسعه علمی و خدمت رسانی به مردم قم و سراسر کشور و حتی نقاط مختلف جهان از جان مایه گذاشتند.

در ادامه دکتر محمدحیدری، رئیس جهاد دانشگاهی واحد استان قم نیز در سخنانی بر لزوم حمایت از جهاد قم به ویژه در بخش سلامت و خدمات درمانی ناباروری از سوی مسئولان استانی تاکید کرد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا