سازه عظیم بیگانگان فضایی واقعیت دارد؟

حالا ستاره‌شناسان تلاش می‌کنند روی بیشتری تعداد تلسکوپ‌های ممکن را به سوی این ستاره مرموز برگردانند.کشف سیگنال‌های عجیب‌و‌غریب این ستاره در فاصله 1300 سال نوری زمین و در صورت فلکی ماکیان اتفاق افتاده است. در سال 2015 گروهی از ستاره‌شناسان به رهبری ستاره‌شناس دانشگاه ییل « تابتا بویاجیان» متوجه شدند که که نور ستاره KIC 8462852 به طور ناگهانی و مرتب دچار کاهش و افزایش می‌شوند. این کاهش قبل از بازگشت به اندازه طبیعی تا 22 درصد نور طبیعی این ستاره بود. سپس در سال 2016 بررسی عکس‌های قدیمی نشان دادند که KIC 8462852 یک بار دیگر در فاصله بین سال‌های 1890 تا 1989 کاهش نوری حدود 14 درصد را تجربه کرده است. همچنین این ستاره که به ستاره تبی مشهور شده است، در نخستین مشاهدات تلسکوپ‌فضایی کپلر هم کاهش 3 درصدی را در بازه زمانی 4 ساله نشان داده بود.

با این مشاهدات ستاره‌شناسان دامنه وسیعی از فرضیات را برای توضیح دادن رفتار عجیب این ستاره مطرح کردند؛ برخی می‌گویند این موضوع می‌تواند به دلیل داینامیک داخلی این ستاره باشد. برخی دیگر می‌گویند این ستاره می‌تواند با حجم بزرگی از بقایای سیاره‌ای و یا شهاب‌سنگ‌ها در اطرافش پوشیده شده باشد، یا شاید کم نور شدند به دلیل خوردن یک سیاره در گذشته باشد.  اما مشهورترین نظریه در باره این موضوع می‌گوید؛ این کم نور شدن به دلیل چرخش یک ابرسازه مصنوعی  ساخته دست بیگانگان فضایی به دور آن اتفاق می‌افتد.

به دلیل وجود هاله‌ای از رمز و راز در اطراف ستاره تبی، واکنش به کم فروغ شدن جدید ان بسیار سریع و مشتاقانه بوده است.  در نتیجه در چند روز آینده مشاهدات جدید تلسکوپی روی آن انجام خواهند شد. در صورت خوش‌شانسی ممکن است این مشاهدات سرانجام پرده از راز کم نور شدن این ستاره مرموز بردارند. اما در صورتی که مشخص شود واقعا چرخش سازه‌ای عجیب باعث کم‌نور شدن این ستاره می‌شود، می‌تواند مهم‌ترین وجنجالی‌ترین خبر دنیای علم باشد. بر اساس نظریه طرح شده این سازه برای جذب انرژی و مدیریت انرژی یک تمدن سطح دو هوشمند در فضا طراحی شده و می‌تواند انرژی ساطع شده از ستاره میزبان را مدیریت کند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا