استاد ایرانی عالی‌ترین درجه آکادمیک فرانسه را دریافت کرد

دکتر زارع دکترای خود در زلزله شناسی مهندسی را در سال ۱۳۷۷ از دانشگاه گرونبل فرانسه گرفت.  عنوان رساله دکترای او «مطالعه جنبش شديد زمين در ايران از كاتالوگ تا قانون­هاي كاهندگي» بود. زمینه‌های مورد علاقه بود برای پژوهش مطالعه جنبش شدید زمین و بررسی کاهندگی و مدل سازی جنبش در ایران؛ پهنه بندی خطر زمینلرزه و توسعه روشهای نوین تحلیل خطر زلزله؛ پیش بینی خطر زمینلرزه و توسعه نقشه های پیش بینی احتمالی کوتاه مدت برای ایران و بیش­یابی رخداد زمین‌لرزه در ایران بوده است.  دکتر زارع همچنین هدایت تعداد زیادی دانشجوی دکترا را در نوشتن تز و دریافت نشان دکترا در پژوهشگاه بین‌المللی لرزه شناسی بر عهده داشته است. حال او به پاس تحقیقات چشمگیرش در برخی از این پژوهش‌های معتبربین المللی موفق به دریافت این نشان باارزش شده است.

به گزارش سیناپرس و به نقل از دیدبان علم ایران؛ دکتر مهدی زارع، روز پنج شنبه با دفاع از تز خود موفق به کسب درجه هابیلیتاسیون از این دانشگاه معتبر فرانسوی شد.

هابیلیتاسیون، قابليت هدایت پژوهش و آموزش دانشگاهی جامع را تعریف می‌کند و پيش نياز دستیابی به درجه پروفسوری به ویژه در دانشگاه های فرانسه، آلمان، اتریش و سوئیس و همچنین بسیاری کشورهای اروپایی دیگر است. علیرغم همه تغییرات اعمال شده در سه دهه اخير در سامانه آموزش عالی اروپايي طي فرایند بولونیا، هابیلیتاسیون بالاترین درجه کیفیت علمي در طول فرایند آزمون دانشگاهی و امور پژوهشی در کشورهاي اروپايي است. هم اكنون در فرانسه اين درجه علمي معتبرترين و بالاترين درجه ديپلم علمي آكادميك است.

مبناي دريافت درجه هابيليتاسيون در هدايت پژوهش، داشتن سابقه پژوهش مستقل پس از دريافت درجه دكتري و هدايت دانشجويان تحصيلات تكميلي و نوشتن تزي است كه شامل مروري بر مجموعه پژوهش هاي با كيفيت بالاي بين المللي انجام شده پس از دريافت درجه دكتري است

 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا