هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی، محور اصلی کنفرانس توسعه دهندگان گوگل

به گزارش سیناپرس از ایتنا و به نقل از رایورز، ساندار پیچای، مدیرعامل گوگل در کنفرانس "توسعه دهندگان گوگل" که در سال گذشته میلادی برگزار شد، توضیح داده بود که چگونه جهان دارد از شیوه ابتدا موبایل، به سمت شیوه هوش مصنوعی یا اِی.آی حرکت می‌کند.
اما در کنفرانس توسعه دهندگان گوگل که اخیراً برگزار شد، تمرکز این شرکت روی کاربرد هوش مصنوعی برای افراد مختلف است.
 در روز آخر این رویداد، گوگل سعی کرد که اهمیت این هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی را پررنگ‌تر کند و کاربردی بودن این دو فناوری را برای تمامی افراد شرح دهد.
کاربرد این دو فناوری در زمینه‌های زیادی در حال گسترش است و از ایمیل تا پیدا کردن شغل در بخش بهداشت و درمان را پوشش می‌دهد. یکی از ابتکارهایی که اخیراً گوگل به خرج داد، این بود که از یادگیری ماشینی برای طراحی یادگیری ماشینی بهتر استفاده کرد.

یکی از پدیده‌های دیگری که در حین این رویداد از آن رونمایی شد، نسل دوم واحدهای پردازشی تانسور یا تی.پی.یو یا تراشه‌هایی با طراحی سفارشی برای ماشین یادگیری بود. تی.پی.یو‌های ابری جدید از طریق موتور پردازش گوگل و با یک برنامه آلفا، در اختیار پژوهشگران و توسعه‌دهندگان قرار خواهد گرفت. 

در این رویداد کلی بوور، معاون بخش واقعیت افزوده و واقعیت مجازی اذعان داشت: «گوگل کماکان دارد روی پیشبرد قابلیت‌های خود در زمینه واقعیت افزوده (اِی.آر) و واقعیت مجازی (وی.آر) کار می‌کند و قصد دارد که روی پلتفرم‌هایی سرمایه گذاری کند و بتواند دو قابلیت مورد بحث را در دسترس افراد بیشتری قرار دهد.»

وی افزود: «برای آنکه رایانش فراگیر در اختیار همگان قرار گیرد، توسعه دهندگان نیاز به ایجاد اپلیکیشن‌ها و تجارب بزرگ‌تر دارند و ما داریم روی ابزارها و فناوری‌هایی کار می‌کنیم تا این مهم، انجام گیرد.»
یک نمونه از این اپلیکیشن‌ها، اینستنت پرویو است که به توسعه دهندگان اجازه می‌دهد که با استفاده از هدست‌های وی.آر، نتایج تغییراتی که در برنامه نویسی اعمال می‌کنند را مشاهده نمایند.
 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا