سومین دوره مسابقات ربات‌های زیردریایی rov برگزار می‌شود

ربات‌های زیردریایی rov به‌نوعی از زیردریایی‌ها گفته می‌شود که توانایی نفوذ و انجام عملیات در زیرآب تا اعماق بسیار زیاد را دارند. این ربات‌ها بسته به توانمندی به کلاس‌های کاری مختلفی تقسیم‌بندی می‌شوند. در کشور ما با توجه به وجود سواحل طولانی در جنوب و شمال کشور و وجود بندرها و صنایع نفت و گاز بستر مناسبی برای فعالیت این نوع  از ربات‌ها وجود دارد.

مسابقات ربات‌های زیردریایی rov به علت شرایط خاص برگزاری با چالش‌های متعددی مواجه است که برای غلبه بر آن‌ها نیاز به همکاری مؤثر بین تیم‌های شرکت‌کننده، دبیرخانه مسابقات و کمیته برگزاری است.

هر تیم حداقل متشکل از 3 نفر و حداکثر 10 نفر است و هر فرد تنها مجاز به حضور در یک تیم است. همچنین تیم‌ها باید نامی مناسب با نام موسسه متبوع خودشان را برگزینند و همچنین حفظ ساختار و اخلاق تیمی در طول برگزاری مسابقات برای همه شرکت‌کنندگان لازم است.

کمیته داوری مسابقات نیز متشکل از اساتید و محققان شناخته‌شده حوزه ربات‌های زیردریایی در سطح کشور است که در آینده نزدیک بر روی سایت مسابقات معرفی خواهند شد.

کمیته اجرایی مسابقات با تکیه‌بر تجربه برگزاری چندین دروه مسابقات رباتیک در حوزه ربات‌های زیردریایی از مقام آوران و دانشجویان نام‌آشنای مسابقات طرح رباتیک کشوری تشکیل‌شده است.

بر اساس اعلام دبیرخانه مسابقات، در ساختار کمیته داوری از شرکت‌کنندگان حاضر در مسابقات به نمایندگی از تیم خود دعوت به عمل می‌آید.

شروع ثبت‌نام اولیه مسابقات از اول خردادماه سال 96 بوده و گروه‌ها مجاز به حذف و اضافه کردن اعضای خود تا تاریخ تعیین‌شده ثبت‌نام نهایی است. همچنین تاریخ نهایی ارسال گزارش فنی اول مهرماه امسال است. 

ارسال عکس و فیلم از ربات زیردریایی ساخته‌شده حداکثر تا تاریخ 25 مهرماه امکان‌پذیر بوده و فرمت فیلم و نکات مهم در این رابطه از طریق اطلاعیه‌های تکمیلی در وب‌سایت مسابقات به نشانی http://irandarya.com/2017/04/16/ اعلام می‌شود.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا