مصرف خودسرانه داروهای گیاهی و شیمیایی ممنوع

به گزارش سینا پرس به نقل از  ایرنا ،دکتر غلامرضا روشندل در خصوص تاثیر مصرف خودسرانه دارو در درمان بیماری های گوارشی از جمله التهاب روده اظهار کرد: برخی برای درمان این بیماری خودسرانه از آنتی بیوتیک استفاده کرده که سبب پنهان ماندن علائم بیماری می شود یا ممکن است عوارض بیماری را تشدید کند؛ بنابراین باید درمان بیماری تحت نظر پزشک صورت گیرد. 
وی خاطرنشان کرد: درمان این بیماری ها طولانی مدت است بنابراین صبر و حوصله زیادی را برای بیمار می طلبد و باید بیماران درمان خود را قطع نکرده و منظم و دوره ای به پزشک مراجعه کنند تا شاهد پاسخگویی مناسب درمان باشند. 
روشندل ادامه داد: امروزه در جامعه ما همچون سایر جوامع توسعه یافته به دلیل تغیر سبک زندگی بیماری های التهاب روده در حال افزایش بوده و این بیماری شامل دو زیرمجموعه کولیت اولسروز و کرون است.
روشندل گفت: بیماری کرون، بر روده باریک، روده بزرگ یا هر دو تاثیر می گذارد. بافت روده ای ممکن است تبدیل به مناطق کم عمق، دهانه مانند یا زخم های عمیق و سنگ فرش‌ مانند شود.
وی افزود: بیماری کرون علاوه بر تأثیر روی هضم غذاها، باعث پوکی استخوان، مشکلات چشمی، درد کمر، التهاب مفاصل و مشکلات کبدی، سنگ کیسه صفرا، ناراحتی های پوستی و افسردگی می شود.
معاون پژوهشی مرکز تحقیقات گوارش و کبد گلستان با اشاره به تأثیر التهاب روده در بروز کبد چرب ادامه داد: ریسک فاکتورهای اصلی ابتلا به کبد چرب عدم تحرک، چاقی و سبک زندگی است و عوامل ژنتیکی کمتر تأثیرگذار است. 
روشندل در مورد علائم ابتلا به بیماری های کبدی گفت: خستگی، ضعف و بی حالی از جمله این علائم است که با آزمایشات اولیه و سونوگرافی می توان آن را تشخیص داد و مشکلات کبدی در مراحل پیشرفته با زردی و سایر عوامل بروز می کند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا