نوآوردگاهی برای بکارگیری نوآوری در حوزه محیط زیست شهری

به گزارش سیناپرس به نقل از معاونت علمی ریاست جمهوری، این رویداد یک رویداد آموزشی و کارآفرینی اثربخش در زمینه تجاری‌سازی و توسعه کسب‌وکارهای نوپا است که در آن شرکت‌کنندگان با چالش‌های مختلفی که در واقعیت برای توسعه و تجاری‌سازی یک محصول جدید فناورانه با آن مواجه خواهند شد، آشنا می‌شوند.

حامد حامدیان، مدیر پیش شتابدهی شرکت عضو پارک فناوری پردیس و برگزارکننده این رویداد در توضیح بیشتر این رویداد گفت: این هشتمین رویداد کارآفرینی شرکت ما است که این بار در حوزه محیط زیست و با محوریت نوآوری برای محیط زیست شهری، مشکلات آلودگی هوا و انرژی‌های پاک اجرا می‌شود تا بتوانیم از بین ایده‌های فناورانه جهت حل مشکلات زیست محیطی کلان شهرهای کشور بهره بگیریم.

وی در باره جزئیات این رویداد اظهار کرد: این رویداد از 5 کارگاه آموزشی و آموزش‌های عملی تشکیل شده که در روز آخر هر تیم 3دقیقه زمان دارد تا ایده خود را برای جمعی از سرمایه‌گذاران و نماینده‌های مراکز شتابدهی معرفی کند، نهایتا ایده‌های منتخب برای ادامه کار به مراکز شتابدهی شرکت ما یا سایر مراکز شتابدهی منتقل می‌شوند.

حامدیان در خصوص مهلت ثبت نام در این رویداد افزود: ظرفیت این رویداد 25نفر با 8تیم است که فراخوان این رویداد از هفته گذشته در سامانه نوآوردگاه و سایر شبکه‌های اجتماعی منتشر شده و علاقه‌مندان تا اول خرداد برای ثبت نام به صورت اینترنتی مهلت خواهند داشت.

وی در توضیح 5کارگاه تخصصی این دوره گفت: کارگاه تیم سازی، کارگاه طراحی بیزینس مدل (مدل کسب و کاری)، کارگاه طراحی بیزینس پلن (طرح تجاری)، کارگاه توسعه محصول و کارگاه ارائه موثر برای سرمایه گذاران 5 کارگاه تخصصی این دوره است که در نهایت منجر به بالا رفتن سطح دانش و اطلاعات ایده پردازان برای رساندن ایده به عمل خواهد شد.

حامدیان در پیش بینی نتایج مورد نظر از این رویداد افزود: تجربه ما نشان داده که از هر رویداد یک تا سه تیم و ایده خوب بهره‌برداری می‌شوند و چون موضوع محیط زیست شهری پتانسیل به کارگیری نوآوری‌های زیادی را در خود دارد، احتمالا در این دوره هم تیم‌ها و ایده‌های خوبی به مرحله راه‌اندازی کسب و کار خواهند رسید.

وی به تمایز این رویداد با سایر رویدادهای استارتاپ ویکند اشاره کرد و گفت: این رویداد با مدل  خاصی برگزار می‌شود که در اصطلاح به آن  گیمیفیکیشن می‌گویند.

حامدیان تصریح کرد: گیمیفیکیشن به کارگیری اصول طراحی بازی و اِلمان‌های آن در کاربردهای غیر بازی است، در واقع در این مدل کل رویداد در قالب یک بازی طراحی شده که طی این بازی تیم‌ها ارزیابی می‌شوند و امتیاز می‌گیرند و جذابیت کار هم بیشتر خواهد بود.

بر اساس اعلام روابط عمومی پارک فناوری پردیس، ششمین نمایشگاه بین‌المللی فناوری و نوآوری (2017 INOTEX) به همت پارک فناوری پردیس و با پشتیبانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از دوم تا پنجم خرداد ماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا