آغاز تدوین سند ملی علمی، فناوری و دانش بنیان انرژی

وحید احمدی عصر امروز در حاشیه ص۱۵۵ کمیسیون های دائمی شورای عتف در جمع خبرنگاران در وزارت علوم گفت: در جلسه امروز گزارشی از رونمایی و فعال سازی سامانه عرضه و تقاضای پژوهشی مطرح شد که تاکنون حدود ۵۹ دستگاه توانمندی ها و تقاضاهای پژوهشی خود را در این سامانه ثبت  کرده اند.

وی افزود: در جلسه امروز تاکید شد که تمامی دستگاه ها ملزم هستند در این سامانه توانمندی ها و نیازمندی های خود را ارائه کنند.

معاون پژوهشی وزارت علوم خاطرنشان کرد: تعداد زیادی از دانشگاه ها و پژوهشگاه های کشور نیز توانمندی ها و نیازمندی های خود را در حوزه پژوهشی در این سامانه ثبت کرده اند.

احمدی اظهار داشت: این سامانه دو هفته گذشته با حضور وزیر علوم و توسط شورای عتف راه اندازی و افتتاح شد.

وی درخصوص قانون و مقررات مربوط به نحوه اعطای مشوق های مالی و غیرمالی به شرکت ها و موسسات مستقر در مناطق ویژه علم و فناوری نیز گفت: در جلسه امروز پیشنهاد شد که بر اساس قانون شرکت های دانش بنیان و مناطق آزاد تسهیلاتی به شرکت های مستقر در مناطق ویژه اعطا شود.

معاون پژوهشی وزارت علوم اظهار داشت: قرار است این پیشنهاد از سوی دولت به عنوان لایحه پیشنهادی مجلس ارائه شود.

احمدی خاطر نشان کرد: ارائه تسهیلات به تسهیلات مالی و غیرمالی به شرکت های دانش بنیان مستقر در مناطق ویژه علم و فناوری با تایید شورای عتف انجام خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه فاز اول سند علم و فناوری دانش بنیان انرژی در شورای عتف  انجام شده است، گفت: امروز گزارشی از مراحل اجرایی فاز اول این سند در جمع اعضا ارائه شد.

احمدی عنوان کرد: این سند قرار است در جلسات آینده نهایی و تکمیل شود.

معاون پژوهشی وزارت علوم تاکید کرد: تاکنون مدل مفهومی این سند تهیه شده و ساختار مربوط به همکاری دستگاه های ذیربط برای تهیه این سند نیز ارائه شده است.

وی گفت: این سند قرار است بر اساس اسناد بالا دستی کشور مانند نقشه جامع علمی و فناوری و برنامه های پنجم و ششم توسعه تدوین شود.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا