آثار هنری دانش‌آموزان در حوزه نانو ارزیابی می‌شود

به گزارش سیناپرس به نقل از خبرگزاری ایسنا، باشگاه نانو به‌ منظور ایجاد یک جریان آموزشی- پژوهشی در میان دانش‌آموزان اقدام به برپایی جشنواره دانش‌آموزی فناوری نانو کرده است. تاکنون 7 دوره از این جشنواره با موضوع مقالات و دستاوردهای دانش‌آموزی برگزار شده است. از دوره هشتم بخش فرهنگی و هنری نیز به این جشنواره اضافه شده است.

این مسابقه در سه بخش نقاشی، عکاسی و داستان‌نویسی برگزار خواهد شد و هدف از برگزاری این بخش ایجاد و تقویت خلاقیت در دانش‌آموزان درباره مفهوم و آینده فناوری نانو است.

علاقه‌مندان به شرکت در بخش مسابقات فرهنگی و هنری (نقاشی، عکاسی و داستان‌نویسی) تا ۱۵ تیرماه فرصت دارند نسبت به ثبت‌نام در این دوره اقدام کرده و دانش‌آموزان (به‌صورت انفرادی) می‌توانند در هریک از مسابقات فوق به‌صورت جداگانه شرکت کرده و برای هر مسابقه حداکثر ۳ اثر به دبیرخانه ارسال کنند.

افراد شرکت‌کننده باید دانش‌آموز و مشغول به تحصیل باشند و محدودیت سنی وجود ندارد.

تمام آثار ارسالی در صورت رعایت کردن شرایط و ضوابط مسابقه در روز برگزاری جشنواره به نمایش گذاشته می‌شوند. آثار دریافتی بر اساس شاخص‌هایی مانند میزان تطابق با موضوع، شرایط ظاهری، میزان خلاقیت و کیفیت هنری اثر و غیره توسط هیات داوران بررسی و امتیازدهی شده و در نهایت ۳ اثر برتر انتخاب و معرفی می‌شوند.

آثار منتخب علاوه‌بر گرفتن جایزه نقدی و گواهی حضور در جشنواره، در سایت باشگاه و مجله زنگ نانو منتشر می‌شوند.

مفاهیم نانو از جمله موضوعات این مسابقه است و دانش‌آموزان می‌توانند مفاهیمی از قبیل مقیاس نانو، خواص فیزیکی، شیمیایی و مکانیکی نانومواد، رویکرد تولید (پایین به بالا و بالا به پایین) را به‌طور ملموس نمایش دهند.

کابرد نانو از دیگر موضوعات بخش نقاشی هشتمین جشنواره دانش‌آموزی فناوری نانو است و بر این اساس دانش‌آموزان می‌توانند کاربردهای مختلف فناوری نانو را در آثار خود به نمایش بگذارند.

کاربرد نانو در صنعت مانند نانوکامپوزیت‌هایی که خواص فیزیکی و مکانیکی قطعات را بهبود می‌دهند، بتون‌های سبک و عایق‌های آیروژل، ادوات نظامی رادارگریز، نانوذرات مورد استفاده در صنایع خودرو (شیشه‌های پلیمری مقاوم به خراش)، کاربرد نانو در طبیعت مانند آبگریزی برگ نیلوفر آبی، چسبندگی کف پای مارمولک و کاربرد نانو در زندگی روزمره از جمله موضوعاتی است که دانش‌آموزان می‌توانند از آن برای طرح‌های خود استفاده کنند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا