حضور همگانی در انتخابات نماد اقتدار کشور در عرصه‌های داخلی و خارجی است

به گزارش سیناپرس به نقل از خبرگزاری ایسنا، دکتر محمود فتوحی با اعلام این مطلب اظهار کرد: با توجه به نامگذاری سال جاری با عنوان سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال، لازم است دولت آینده و متصدیان علم و فناوری کشور به شعار سال که بنیان و اساس آن توجه به اقتصاد دانش‌بنیان است توجه ویژه‌ای داشته باشند و در این زمینه به نیازهای علم، فناوری و آزمایشگاه‌ها همچنین تامین منابع مالی آنها اهمیت ویژه‌ای بدهند.

وی در ادامه تصریح کرد: توجه به بحث بین‌المللی شدن دانشگاه‌ها و برقراری ارتباط دانشگاه‌های داخل با مراکز دانشگاهی و پژوهشی خارج از کشور یکی دیگر از انتظارات جامعه علمی از دولت آینده است. خوشبختانه در دولت فعلی ارتباط خوبی بین دانشگاه‌های داخل با خارج از کشور شکل گرفته و امیدواریم این وضعیت تداوم داشته باشد.

رئیس دانشگاه صنعتی شریف همچنین تاکید کرد: یکی از اقدامات خوب دولت یازدهم در حوزه دانشگاه‌ها این است که جو امنیتی حاکم بر این مراکز را تلطیف  و به نوعی نشاط و آزادی را بین دانشگاهیان جاری کرد. به طوری که فعالیت تشکل‌های مختلف دانشجویی در دانشگاه‌ها رونق گرفت. این در حالی است که در دولت قبل فضای حاکم بر دانشگاه‌ها فضایی امنیتی بود. مثلا تعداد تشکل‌های دانشجویی دانشگاه صنعتی شریف در دولت روحانی از دو تشکل به چهار تشکل و تعداد انجمن‌های علمی این دانشگاه افزایش پیدا کرد.

دکتر فتوحی توجه دولت یازدهم به بحث تعمیر و تجهیز دانشگاه‌ها را از دیگر اقدام مثبت دولت یازدهم در حوزه آموزش عالی دانست و گفت: دولت یازدهم با وجود کاهش قیمت نفت و مشکلات مالی،‌ کمک قابل توجهی در عرصه تعمیر و تجهیز دانشگاه‌ها انجام داده است بطوریکه بودجه تعمیر و تجهیز دانشگاه‌ها سال گذشته به صورت صددرصد تخصیص داده شد و ما توانستیم اقدامات خوبی در حوزه خوابگاه‌ها و تا حدودی نیز آزمایشگاه‌ها انجام بدهیم. بنابراین نیاز است دولت آینده نیز در این زمینه بخصوص دانشگاه‌های فنی و مهندسی توجه ویژه‌ای داشته باشند.

وی حضور مردم در انتخابات را از دو بعد داخلی و خارجی مورد ارزیابی قرار داد و گفت: اولین تاثیر مثبت حضور مردم در انتخابات این است که از بعد خارجی نشان می‌دهد که مردم ایران به نظام خود اعتقاد دارند و در تعیین سرنوشت سیاسی خود بی‌تفاوت نیستند و در بعد داخلی نیز شرکت در انتخابات بیانگر این نکته است که مردم با حضور در پای صندوق‌های رای از حق قانونی خود استفاده می‌کنند چراکه هر ایرانی موظف است بر مبنای اطلاعاتی که از کاندیدای مختلف دارند به کاندیدهایی که برنامه مفیدتری برای اداره کشور دارند رای بدهند و این موجب می‌شود رئیس‌جمهور منتخب با رای بالایی انتخاب شود تا در عرصه‌های داخلی و خارجی اقتدار بیشتری داشته باشد.

رئیس دانشگاه صنعتی شریف در پایان خاطرنشان کرد: قهر کردن با انتخابات به هیچ‌عنوان نمی‌تواند راهکار موثری برای اعتراض باشد. در واقع اگر افراد اعتقاد دارند باید سرنوشت کشور را تعیین کنند چرا نباید با حضور در پای صندوق‌های رای به کاندیدهایی که برنامه مشخصی برای اداره کشور دارند، رای بدهند. به طور کلی اگر خواستار تغییر و اصلاح امور هستیم باید در رای‌گیری با قدرت بیشتری شرکت کنیم.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا