حضور حداکثری مردم در انتخابات نشان از اقتدار ملی کشور دارد

به گزارش سیناپرس به نقل از خبرگزاری ایسنا، دکتر جعفر توفیقی، وزیر اسبق علوم، تحقیقات و فناوری اظهار کرد: دو دلیل مهم که برای شرکت در انتخابات وجود دارد این است که یکی از اصول اساسی دموکراسی و بزرگترین نماد مردم سالاری انتخابات است و از این طریق مردم می توانند در سرنوشت خود نقش داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه مشارکت مردم در خرداد 92 موجب شد تغییر جهتی در مدیریت کشور پیش بیاید و در اسفند 94 که رای مردم باعث شد تغییرات جدی در ترکیب مجلس ایجاد شود گفت: بنابراین این یک دلیل است که رای مردم بسیار حائز اهمیت است و باید در سرنوشت خود مشارکت کنند.

توفیقی تصریح کرد: تجربه نشان می دهد هر چقدر حضور مردم در انتخابات بیشتر می‌شود از یک سو نشان از اقتدار ملی کشور دارد و از سوی دیگر حضور حداکثری بیشتر به نفع پایگاه اصلاح طلبان است یعنی کسانیکه به نامزد اصلاح طلبان و اعتدال گرایان می خواهند رای دهند حضور حداکثریشان به نفع نامزد این جناح است.

لزوم ایجاد فضای امن و غیر حراستی برای دانشگاهها و بازگشت اقتدار به وزارت علوم

وی با تاکید بر اینکه مردم باید در انتخابات شرکت کنند و حضور حداکثری داشته باشند و از حق خود استفاده کنند گفت: مطالبات دانشگاهیان از دولت دوازدهم استمرار مطالباتی است که از دولت یازدهم داشته اند که از آن جمله افزایش اختیارات دانشگاه ها، مدیریت غیر متمرکز در نظام آموزش عالی، بازگشت اقتدار وزارت علوم و بازکشت اقتدار به دانشگاه ها است.

وزیر اسبق علوم افزود: همچینن بازتر کردن فضای سیاسی دانشگاه‌ها، حضور تشکل ها از جریان‌های مختلف سیاسی و ایجاد فضای امن و غیر حراستی از دیگر مطالبات دانشگاهیان از دولت دوازدهم است.

وی تصریح کرد: دانشگاه محیطی باشد برای بحث و گفت و گوی آزادانه و تضارب افکار، آرا و اندیشه ها باشد و از این طریق است که دانشگاه می‌تواند به رسالت اصلی خود که نواندیشی، اندیشه ورزی، تولید اندیشه های جدیدو تقویت قدرت تفکر است دست یابد.

توفیقی با بیان اینکه نسل آینده ای که در دانشگاه‌ها می‌خواهند تربیت شوند باید در محیطی پرورش پیدا کنند که محیط آزاد و آرام است افزود: بازگشت امنیت، آرامش ، مدیریت های شایسته سالار و غیر سیاسی به دانشگاه‌ها از مهمترین مطالبات دانشگاهیان است و همچنین ساماندهی گسترش کمی آموزش عالی که سال ها بی رویه گسترش پیدا کرده است و در حال حاضر آثار و تبعات آن گریبانگیر دولت است باید مورد توجه قرار گیرد.

وزیر اسبق علوم تاکید کرد: کیفیت های نامطلوبی که در برخی موسسات دیده می‌شود این ها باید ساماندهی شوند و در مجموع ما باید برگردیم به سمت اینکه دانشگاه‌هایی داشته باشیم با اختیارات بالا که بتوانند خود را اداره کنند و با مشارکت اعضای هیات علمی و خرد جمعی خود و مدیریت دانشگاه با تدبیر و امید و اخلاق عقلانیت پیش بروند .

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا