سواد فناوری اطلاعات معلمان افزایش می یابد

به گزارش سیناپرس به نقل از مهر ،این تفاهم نامه با هدف برداشتن گام موثر در جهت ارتقای دانش و توانمندی هرچه بیشتر معلمان در خصوص فناوری اطلاعات، به عنوان موثرترین افراد این جامعه منعقد شده است. 

محمدخوانساری رئیس پژوهشگاه ICT دراین باره گفت: پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات با دارا بودن منابع و پتانسیل های غنی از نظر مراجع و مستندات علمی و همچنین محققین و اعضای هیات علمی مجرب، امکان برگزاری دوره، سمینار و کارگاههای علمی تخصصی مورد نیاز از طرف دانشگاه فرهنگیان را دارا است.

همچنین محمود مهرمحمدی رئیس دانشگاه فرهنگیان نیز با اشاره به ماموریت مهم دانشگاه فرهنگیان مبنی بر تربیت نسل جدید معلمان و لزوم بهره مندی آنان به سواد سایبری و سواد ICT، این تفاهم را بسیار مهم دانست و تاکید کرد : معلمان ما باید تکنولوژی های جدید را به درستی درک کنند و این وظیفه سنگین بر عهده ماست که هر چه بیشتر فضای دانشگاه را مبتنی بر تکنولوژی های جدید کنیم.

وی گفت: به همین دلیل استفاده دانشجو معلمان ما از منابع علمی و کتابخانه دیجیتال پژوهشگاه و حضور در سمینارهای آموزشی این پژوهشگاه برای آنان بسیار مهم است و ما امیدواریم انعقاد این تفاهم نامه این فرصت مغتنم را برای دانشگاه فرهنگیان فراهم کند.

این تفاهم نامه به‌منظور کمک به تحقق اهداف دانشگاه فرهنگیان و پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات و ارتقای مشارکت، ایجاد و گسترش همفکری در نهضت تولید علم، ترویج علوم مورد نیاز آموزش‌و پرورش مبتنی بر مبانی و معارف اسلامی و نیازهای ملی و کاربردی کردن دستاوردهای علمی و پژوهشی از طریق تعامل پویا و سازنده با مراکز و مؤسسات علمی و پژوهشی داخلی و استفاده بهینه از امکانات موجود در جهت اهداف مشترک و توسعه همکاری‌های علمی، آموزشی و پژوهشی به امضای طرفین رسیده است.

با انعقاد این تفاهم نامه، دسترسی به تمام پایگاه­ های علمی کتب و مقالات خارجی قابل‌دسترس طرفین میسر و امکان بهره­ برداری رایگان از پایگاه­ های علمی کتب و مقالات موجود در پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات توسط اعضای هیات‌علمی دانشگاه فرهنگیان ممکن می شود.

امکان بازدیدهای متقابل در زمینه‌های علمی برای دانشجویان و سایر کارشناسان حوزه علم اطلاعات در چارچوب قوانین و مقررات و استفاده از امکانات آموزشی طرفین (فضای فیزیکی، امکانات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری و …) برای برگزاری دوره‌های آموزشی مشترک و غیرمشترک به همراه برگزاری  همایش ­ها و کارگاه­های آموزشی در حوزه­ فناوری های نوظهور با همکاری طرفین از دیگر بند های این تفاهم نامه است .

همچنین ، زمینه همکاری در حوزه هایی چون اجرای فعالیت های پژوهشی در قالب طرح­های تحقیقاتی مشترک و ایجاد امنیت فضای تبادل اطلاعات نرم افزاری و یکپارچه سازی فعالیت های فناوری اطلاعات به همراه تامین نیازمندی های مشترک پژوهشی و آموزشی در توسعه،  از دیگر موضوعات همکاری در تفاهم نامه منعقدشده است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا