مدرسه کارآفرینی در دانشگاه صنعتی بیرجند راه‌اندازی می‌شود

به گزارش سیناپرس به نقل از خبرگزاری ایسنا، حسین مودی با اشاره به اینکه شکست عامل موفقیت است، اظهار کرد: تنها داشتن علم برای کارآفرینی کافی نیست، بلکه باید تجربه لازم را نیز داشت.

وی افزود: در بحث‌های کارآفرینی شکست زیاد است، پس بهترین کار این است که این شکست در دوران جوانی باشد، وقتی انسان در جوانی شکست بخورد این شکست‌ها تجربه‌ای می‌دهد که می‌توانیم از آنها در آینده استفاده کنیم.

مودی با تاکید بر اینکه دانشجو باید به دنبال کارآفرینی باشد، اظهار کرد: اگر بخواهیم دانشجوی کارآفرین تربیت کنیم، باید مهارت‌های لازم را به وی آموزش دهیم.

وی ادامه داد: مهارت‌های مربوطه تنها مهارت‌های رشته خود دانشجو نیست، بلکه دانشجو وقتی بخواهد کارآفرینی انجام دهد، علاوه بر اینکه باید در رشته تخصصی خودش سررشته داشته باشد، باید مهارت‌های دیگری مانند علم فروش و بازار را نیز بداند.

مدیرگروه کارآفرینی و ارتباط با صنعت دانشگاه صنعتی بیرجند گفت: از ترم آینده یک مدرسه کارآفرینی در دانشگاه صنعتی بیرجند راه اندازی خواهیم کرد که این مدرسه هم برای دانشجویان و هم برای دانش‌آموزان مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مودی افزود: مطالبی در این مدرسه گفته خواهد شد که در مدرسه و دانشگاه به دانش‌آموزان و دانشجویان گفته نمی‌شود، مانند بحث‌های مالی و مارکتینگ و بازار که در مدرسه کارآفرینی پوشش خواهیم داد.

وی خاطرنشان کرد: دانشجویان دانشگاه صنعتی می‌توانند با شرکت در دوره‌های فنی و حرفه‌ای مورد تایید گروه آموزشی خود از امتیاز ثبت این دوره‌ها بعنوان ساعات کارآموزی خود نیز استفاده کنند.

فرهنگ کارآفرینی در دانشگاه ترویج داده شود

مودی با بیان اینکه ما باید فرهنگ کارآفرینی را در دانشگاه ترویج دهیم، گفت: به همین دلیل باید جو کارآفرینی در دانشگاه‌ها ایجاد شود.

مدیر گروه مهندسی کامپیوتر دانشگاه صنعتی بیرجند با اشاره به نقش دوره‌های کارآموزی، یادآور شد: کارآموزی و کارورزی می‌تواند  نقش مهمی را در کسب مهارت در حوزه‌های کارآفرینی داشته باشد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا