میزان اقتدار کشورها در گرو مشارکت مردم در تعیین سرنوشت خود است

به گزارش سیناپرس به نقل از خبرگزاری ایسنا، دکتر محمد جغتایی با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری در روز 29 اردیبهشت، افزود: اگر بخواهیم روند حمایتی از تحقیقات و پژوهش‌ها ادامه یابد لازم است در انتخابات شرکت کنیم.

وی اثبات اقتدار کشور را از دیگر دلایل حضور مردم در انتخابات ذکر کرد و یادآور شد: معمولا میزان اقتدار کشورها بر اساس میزان مشارکت مردم بر سرنوشت اجتماعی و سیاسی آنها مشخص می‌شود.

جغتایی تاکید کرد: در گذشته اقتدرار کشورها بر اساس بزرگی کشور و خاک و آب و قوای نظامی بوده است و امروزه هر چند که این فاکتورها مهم است ولی مهمتر از آن میزان مشارکت مردم در سرنوشت خودشان است.

رییس انجمن علوم اعصاب اضافه کرد: اگر می‌خواهیم کشوری مقتدر باشیم و کشوری باشیم که در دنیا حرفی برای گفتن داشته باشیم لازمه آن میزان مشارکت مردم در انتخابات و تعیین سرنوشت است.

این استاد دانشگاه علوم پزشکی ایران ادامه داد: اگر می‌خواهیم کشور را در برابر خطرات دشمان محفوظ نگهداریم باید مردم در مسایل اجتماعی و سیاسی مشارکت داشته باشند و مهمترین مشارکت مردم مشارکت در تعیین دولت و نهادهای تاثیر گذار هستند.

وی اضافه کرد: بر این اساس لازم است مردم در انتخاباتی چون انتخاب ریاست جمهوری و اعضای شوراها و مجلس شرکت کنند.

به گفته وی توسعه علمی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی زمانی رخ می‌دهد که آحاد مردم در فعالیت‌های سیاسی و اجتماعی و از جمله انتخابات گسترش یابد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا