رونمایی از یک ربات کوچک برای اکتشاف در مریخ

به گزارش سیناپرس از ایسنا و به نقل از اسپیس، ایده کلی برای ساخت ربات پافر با توجه به اسم آن، قرارگیری چند ربات مسطح و سبک در محموله کاوشگر بعدی مریخ است تا آنها در کنار کاوشگر اصلی با سرعت و چالاکی بیشتر به اکتشاف بپردازند و اطلاعات خود را به صورت بی‌سیم به کاوشگر اصلی منتقل کنند.

مهمترین ویژگی مجموعه ربات‌های پافر قابلیت تردد در تمام سطوح پیش‌بینی شده در مریخ است. این ربات سبک و هوشمند به گونه‌ای طراحی شده تا از هر سطحی بالا رود و حتی در نقاط غیرقابل دسترس مثل زیر صخره‌ها نیز به جستجو بپردازد.

قابلیت‌های شگفت‌انگیز حرکتی و طراحی بسیار ساده با الهام از تکنیک اوریگامی باعث شد تا مدیران ناسا پس از مشاهده اولین آزمایش این نسل برای ارسال چند عدد از آنها در ماموریت کاوشگر بعدی مریخ به نظر مشترکی برسند.

طراحی شگفت‌انگیز کاوشگر پافر مهمترین گام برای انتقال دانش اوریگامی از حوزه هنرهای معمولی به حوزه صنایع پیشرفته رباتیک است.

جیکو کاراس، مدیر پروژه طراحی و ساخت کاوشگر پافر اظهار کرد: ربات تغییرشکل دهنده پافر با برخورداری از طراحی منحصربه‌فرد در هنگام انتقال کاملا صاف و بدون برجستگی است. پس از پایان ماموریت انتقال به مریخ مجموعه ربات‌های مستقر در پنل از حالت خواب فضایی خارج می‌شوند و با تغییر شکل ظاهری به سرعت با کاوشگر اصلی مریخ ارتباط برقرار می‌کنند تا هریک از آنها در کنار ماموریت اصلی کاوشگر آینده مریخ توسط تیم زمینی به اکتشاف بپردازند.

انرژی حرکتی ربات پافر در آغاز توسط شارژ اولیه باتری تامین می‌شود، سپس هر یک از ربات‌ها توسط سامانه کنترل اصلی موجود در کاوشگر مریخ در هنگام نیاز در مقابل نور قرار می‌گیرند و شارژ می‌شوند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا