نرم افزار تشخیص پزشکی دقیق تر از رادیولوژیست!

به گزارش سیناپرس به نقل از خبرگزاری مهر، به نظر می رسد می توان تصویربرداری پزشکی را نیز به فهرست رشته هایی اضافه کرد که تحت تاثیر هوش مصنوعی و یادگیری عمیق رایانه ها دگرگون می شوند.

در همین راستا یک شرکت نوپای چینی به نام Infervision اعلام کرده به وسیله نرم افزار تشخیص پزشکی هوشمند خود برای تصاویر پزشکی اشعه ایکس و سی تی اسکن  توانسته بیش از ۲۰۰ هزار اسکن مربوط به ۲۰ بیمارستان در سراسر چین را بررسی کند و فرایند تشخیص پزشکی را درباره آنها انجام دهد.

این سیستم با ذخیره سازی سوابق دیجیتالی پزشکی از سال ۲۰۰۳ میلادی به بعد فعالیت خود را آغاز کرد و با کمک فناوری های GE Healthcare، نیودیا و سیسکو و همچنین بیش از ۵۰ الگوریتم یادگیری عمیق، شیوه های تشخیص پزشکی خود را به شکل ابزاری ارائه کرد. این ابزار AI Scholar نامیده می شود.

سیستم مذکور با سه برابر سرعت پزشکان می تواند سی تی اسکن را بررسی کند. از سوی دیگر دقت بالایی دارد، به طوریکه تعداد بیمارانی که سرطان آن تشخیص داده نشده بود، ۵۰ درصد کاهش یافت.

هدف این شرکت جایگزین کردن پزشکان یا رادیولوژیست ها نیست.

طبق گزارش منتشر شده میزان اطلاعات تصویربردار پزشکی در چین سالانه ۳۰ درصد افزایش می یابد. حال آنکه تعداد رادیولوژیست های این کشور سالانه ۴.۱ درصد رشد می کند. به همین دلیل آنها روزانه مجبور هستند ۱۴ ساعت کار کنند و استرس زیادی متحمل شوند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا