تخلفات دانشگاهی در ارائه آثار علمی تقلبی در هیأت تخلفات دانشگاه‌ها بررسی می‌شود

به گزارش سیناپرس به نقل از خبرگزاری ایسنا، حسن نوروزی با اشاره به جلسه عصر امروز (سه‌شنبه) کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی، از تصویب برخی تبصره‌های لایحه مقابله با تقلب در تهیه آثار علمی خبر داد و یادآور شد: تبصره 5 این لایحه مربوط به انتصاب آثار علمی به افراد و تعیین مجازات با متخلفان در این زمینه لغو شد، بنابراین تصمیم گرفته شد که تخلفات را هیات تخلفات دانشگاه‌ها بررسی کنند، در گذشته اساتید دانشگاه و دانشجویان در صورت ارایه آثار علمی تقلبی به دادگاه ارجاع می‌شدند، اما با مصوبه امروز این تخلفات را هیات تخلفات دانشگاهی رسیدگی خواهند کرد.

وی همچنین از تصویب لایحه معاهده بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری اندونزی در زمینه معاضدت حقوقی متقابل در امور کیفری و لایحه معاهده بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری اندونزی در زمینه استرداد مجرمین خبر داد.

نوروزی افزود: در ادامه سه طرح الغای برخی از قوانین از سال 1310 تا 1336 مرتبط با حوزه قضایی و حقوقی نیز مورد بحث و تصویب قرار گرفت، بنابراین با این اقدام حدود یک هزار و 500 عنوان قانونی الغاء شد.

سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس همچنین اضافه کرد: لایحه نحوه برخورد با استفاده کنندگان غیرمجاز از آب، برق، تلفن، فاضلاب و گاز نیز بنا بر اصلاحات معاونت قوانین مجلس مجددا مورد بررسی قرار گرفت اما باز همان قانون قبلی به تصویب رسید. بر اساس این لایحه استفاده غیر مجاز از آب، برق، تلفن، فاضلاب و گاز جرم است و هر نوع تغییر کنتور که توسط افراد یا مامور مربوطه انجام گیرد نیز جرم است و برای آن مجازات شدیدی در نظر گرفته شد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا