ریزگردها امان مردم کره‌ را بریده است

به گزارش سیناپرس به نقل از  ایرنا، در چند روز گذشته این ریزگردها و پراکنده شدن گرد و غبار که در نوع خود در کره جنوبی کم سابقه عنوان شده، باعث بروز مشکل در بسیاری از کارهای روزمره مردم شده است.
به همین خاطر دولت کره جنوبی از مردم شهرهای مختلف از جمله سئول پایتخت این کشور که در معرض حمله ریزگردها قرار گرفته اند خواسته است فعالیت های بیرون از مکانهای مختلف را تعطیل کنند.
گزارش روز رسانه های کره جنوبی از جمله یونهاپ و تلویزیون این کشور حاکی است که خاک روی خیابان های پایتخت را فرا گرفته و وزش باد توفان های شن و ریزگردها را از شرق چین وارد این کشور کرده است.
دولت بخصوص به زنان، کودکان و سالمندان هشدار داده حتی‌الامکان از خانه ها و فضاهای بسته خارج نشوند و با توجه به آسیب پذیر بودن این اقشار توصیه اکید شده است که مراقب باشند.
این هشدار در حالی اعلام می شود که این کشور امروز (سه شنبه) در حال برگزاری انتخابات ریاست جمهور است.
گزارش حاکی است که منشا این ریزگردها منطقه مغولستان داخلی و نواحی شمالی چین می باشد و این موضوع اکنون به یک نگرانی اجتماعی در کره جنوبی تبدیل شده است.
بر اساس گزارش تلویزیون کره جنوبی، میزان ریزگردها هم اکنون به ۱۵۰ تا ۳۰۰ میکروگرم در هر متر مکعب هوا رسیده و در برخی موارد میزان آلودگی هشت تا ۱۰ برابر بالاتر از حد مجاز گزارش شده است.
موسسه حراست از محیط زیست کره جنوبی نیز در بیانیه ای از مردم این کشور خواسته است هشدارها را جدی گرفته و از وسایل محافظتی چون ماسک استفاده کنند.
این موضوع حتی باعث شده تا فروش انواع ماسک در این کشور 48 درصد افزایش داشته باشد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا