اقتصاد دیجیتال بدون امنیت امکانپذیر نیست

این تغییرات در کشورهای عضو آ سه آن (نشست سران اتحادیه کشورهای جنوب شرق آسیا- ASEAN) نیز اتفاق افتاده است: اقتصادهای درحال رشد مانند تایلند و اندونزی، دیجیتالی شده و از جمعیت جوانی برخوردار هستند (50 درصد جمعیت کشورهای آ سه آن زیر 30 سال سن دارند)، نرخ سواد در این مناطق 94 درصد است، از زیرساخت های مناسب برخوردار بوده و 90 درصد مردم این مناطق به اینترنت دسترسی دارند.

شرایط برای تبدیل شدن آ سه آن (ASEAN) به یکی از پنج اقتصاد دیجیتالی جهان و یکی از بازیگران بزرگ اقتصادی جهان تا سال 2025 فراهم شده است.

برای دستیابی به این مهم، آنچه آ سه آن نیاز دارد، پیاده سازی یک دستور کار و استراتژی جامع دیجیتال است. از این طریق، یک تریلیون دلار به تولید ناخالص داخلی (GDP) آ سه آن تا یک دهه آینده اضافه می شود. از همین رو، دیجیتالی شدن برای منطقه بسیار حائز اهمیت است.

(تصویر: weforum)

از طریق پیشگام شدن در ارائه خدمات دیجیتال جدید و مدل های کسب و کار، کشورهای آ سه آن می توانند زمینه های جدید برای رشد اقتصادی را ایجاد کنند.

روشن ترین مثال، بخش فناوری است؛ فناوری درحال ایجاد تغییر در نحوه کار کردن و زندگی مردم است. فراتر از آن، شاهد جوان سازی و نوسازی بخش های قدیمی مانند تولید هستیم که با مزایی گسترده ای از جمله بهبود کارآیی، انعطاف پذیری و تولید سفارشی همراه است.

سنگ بنای دیجیتالی شدن

واضح است که دیجیتالی شدن یک اولویت مهم محسوب می شود، اما نباید جنبه های مختلف آن نادیده گرفته شود.

اصل اساسی برای دیجیتالی شدن، امنیت است. برای تحقق بخشیدن به فرصت هایی که در بالا ذکر شد، امنیت باید به بخش اصلی هر استراتژی دگرگونی دیجیتالی تبدیل شود.

به گزارش سیناپرس، با دیجیتالی شدن کسب و کار، تعداد نقاط تماس خارجی رشد کرده و آنها را به طور فزاینده ای آسیب پذیر می کند. امنیت مقوله ای است که از کسب و کار محافظت کرده و زمینه نوآوری، تولید محصولات و خدمات جدید را فراهم می کند. در عین حال، فراتر از یک نقش دفاعی، امنیت یک مزیت رشد استراتژیک برای کسب و کار به ارمغان می آورد.

 

مترجم: معصومه سوهانی

منبع: مجمع جهانی اقتصاد

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا