جوهر نامرئی، تازه ترین ترفند تقلب در امتحانات

به گزارش سیناپرس از ایسنا و به نقل از تلگراف، بر اساس آخرین گزارش سالیانه کانون قضات مستقل(OIA) بریتانیا، یک دانشجوی وکالت با 24 صفحه تقلب که با جوهر نامرئی(جوهر ماورا بنفش) نوشته شده بود و کاغذ سفید به نظر می‌آمد دستگیر شد.

تصور می‌شود این خانم در نظر داشته تا یک خودکار UV را با خود سر جلسه آزمون برده و توسط آن نوشته‌های نامرئی‌اش را مرئی کند. وی این برگه‌ها را لای کتابی که به همراه داشت جاسازی کرده بود اما در حالی که با خودکار UV در حال تقلب بوده توسط مراقبان دیده و دستگیر می‌شود.

جزئیات این تقلب زمانی برملا شد که این خانم نسبت به جریمه عملش درخواست فرجام خواهی داشت.

استفاده از جوهر نامرئی تازه‌ترین نمونه از بکارگیری تکنولوژی توسط دانشجویان برای تقلب در امتحانات است. بعد از افشاگری تلگراف مبنی بر این که برخی دانشجویان با قرار دادن وسایل الکترونیکی کوچک در گوششان که توانایی زمزمه کردن جواب سوالات را داراست و بیان رشد میزان تقلب در امتحانات، نمایندگان مجلس و مدیران دانشگاه‌های بریتانیا دستور دادند بازرسان به طور سرزده از محل امتحانات بازدید کنند.

آمار رسمی نشان می‌دهد استفاده از وسایل الکترونیکی برای تقلب در حال افزایش است و تا به حال صدها دانشجو در بریتانیا به خاطر استفاده از دستگاه‌های پنهان در طول امتحانات دستگیر شده‌اند.

لرد استوری، کسی که با رشد بی رویه صنعت مقاله نویسی مبارزه می‌کند می‌گوید استفاده از جوهر نامرئی در امتحانات بسیار مبدعانه است.

وی افزود: دانشگاه‌ها از رشد میزان تقلب‌ها آگاهند و بیم دارند که این کار باعث از دست رفتن اعتبارشان شود.

لرد استوری سخنگوی حزب لیبرال دموکرات مجلس اعیان بریتانیا، افزود: گاهی دانشجویان به دلیل سرخوردگی و ناامیدی از عملکردشان در جلسات آزمون به دنبال جستجوی دستگاه‌های تکنولوژیک برای تقلب می‌روند. تعداد این دانشجویان روزانه در حال افزایش است، به خصوص میان دانشجویان خارجی. گاهی والدین ثروتمند دانشجو شهریه او را پرداخت می‌کنند اما فرزندشان از درخشش در امتحانات ناامید است، بنابراین بخاطر این که آن پول هدر نرود دست به تقلب می‌زند.

جوهر نامرئی در فروشگاه‌های اینترنتی به قیمت 2 پوند در دسترس است و اغلب به عنوان اسباب‌بازی کودکان دسته بندی می‌شود. البته این جوهر استفاده‌های مفید نیز دارد، به عنوان مثال برای علامتگذاری روی اشیا قیمتی در مواقع گم یا دزدیده شدن.

این جوهر از موادی ساخته شده است که وقتی این مواد با اشعه ماورا‌بنفش برخورد می‌کنند از خود نور درخشانی ساطع می‌کنند. جوهر نامرئی در گذشته برای رمزگشایی از جنایات و جرائم همانند رمزگشایی از پیغام‌های پنهانی میان گروه‌های خلافکار استفاده می‌شده است.

برای مثال، در سال 2008 یکی از عناصر القاعده به نام حبیب احمد 32 ساله در حال حمل کدهایی که با جوهر نامرئی نوشته شده بود، بعد از شناسایی توسط پلیس بریتانیا دستگیر و روانه زندان شد.

سخنگوی دانشگاه‌های بریتانیا می‌گوید: دانشگاه‌ها در برخورد با تقلب بسیار قاطع برخورد خواهند کرد و جریمه‌های سنگینی برای دانشجویانی که مرتکب آن شوند تعیین کرده‌اند. سوءرفتار آموزشی ناقض قواعد حاکم بر دانشگاه‌هاست و می‌تواند موجب اخراج دانشجویان از دانشگاه شود. ضمن این که دانشگاه‌ها نیز در تشخیص انواع روش‌های تقلب باتجربه تر شده‌اند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا