دانشگاه خلیج فارس رتبه دوم کیفیت تولیدات علمی مراکز آموزش عالی را کسب کرد

به گزارش سیناپرس به نقل از خبرگزاری ایرنا، عبدالمجید مصلح روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: نسبت تعداد استنادات بر مقالات ( ای اس ای ) دانشگاه خلیج فارس 9.76 است که عدد بسیار فراتر از متوسط کشوری است.

وی با اشاره به اینکه متوسط نسبت تعداد استنادات بر مقالات دانشگاه های کشور 6.64 است بیان کرد: در ارتباط با کمیت تولیدات علمی نیز این دانشگاه با ثبت 954 مقاله رتبه هجدهم کمیت تولیدات علمی دانشگاه های جامع برتر کشور را به خود اختصاص داده است.

مصلح ادامه داد: شمار مقالات پراستناد در مرز دانشگاه دانشگاه خلیج فارس نیز 3 مقاله است که به مقاله های پرویز ملک نژاد استاد تمام رشته مهندسی شیمی، خدابخش نیکنام استاد تمام رشته مکانیک و علیرضا حسنی نژاد استاد تمام رشته شیمی هر کدام به ترتیب با 2 هزار و 109، یکهزار و 918 و یکهزار و 506 بیشترین شمار استناد به آنها صورت گرفته است.

وی گفت اساتید یاد شده در ثبت مقالات بین المللی نیز به ترتیب 131، 118 و 93 مقاله را به نام خود ثبت کرده اند.

مصلح کسب موفقیت های دانشگاه خلیج فارس را حاصل تلاش تمامی اساتید، دانشجویان و کارکنان دانشگاه خلیج فارس خواند و ادامه داد: امید است با تدابیر پیش بینی شده حفظ این جایگاه های ارزشمند که سخت تر از بدست آوردن آن است بتوانیم عملکرد موفقی داشته باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: دانشگاه خلیج فارس شش هزار و 300 دانشجو و 236 عضو هیات علمی دارد. دانشجویان یاد شده در مقاطع تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا و در 93 کد رشته تحصیل می کنند.

وی یادآورشد: سال تحصیلی 97-96 کارشناسی مهندسی نفت نیز به جمع رشته های دانشگاه خلیج فارس افزوده می شود.

مصلح گفت: برغم کیفی بودن دانش آموختگان دانشگاه خلیج فارس اما ورودی این دانشگاه دانشجویان کیفی نیستند که انتظار است آموزش و پرورش برای برون رفت از این وضعیت چاره اندیشی کند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا