همکاری روسیه ، امریکا و چین در حوزه امنیت فضائی

معاون کنترل تسلیحات وزارت دفاع آمریکا ، فرانک . ای . رز Frank A. Rose روز پنج شنبه در سمپوزیوم سالانه فضائی در کلرادو annual Space Symposium in Colorado گفت : " آمریکا علاقه مند است که در زمینه تامین امنیت در فضا ، با روسیه و چین همکاری داشته باشد . "

وی همچنین خاطر نشان کرد در طول جنگ سرد ، ایالات متحده آمریکا و اتحاد جماهیر شوروی ، بسیاری از فرصت ها را که شامل منافع متقابل می شد به دلیل اجتناب از اقدامات از بین برنده ثبات ، از دست دادند .

در حقیقت امضای  پیمان سال 1963 که هر گونه آزمایش و انفجار اتمی و سلاح های هسته ای را در فضا ممنوع می کرد ، آغاز رشته همکاری های متقابل بین ایالات متحده آمریکا و اتحاد جماهیر شوروی و بعدها روسیه بود .

این مقام آمریکائی همچنین تاکید کرد که دو کشور در بسیاری از حوزه های دیگر از جمله علوم بیولوژیکی ، شیمی و ساخت سلاح های زیستی و شیمیائی با یکدیگر توافقنامه هائی را امضا کرده اند .

در همین راستا ، معاون کنترل تسلیحات وزارت دفاع آمریکا اظهار داشت : این بسیار منطقی است که بیشتر کشورها ، اگر نگوئیم تمامی آن ها ، علاقه دارند که درگیری ها و منازعات مختلف بشری ، به فضا کشیده نشده و این موضوع بدیهی است که این درگیری ها موجب آسیب رساندن به محیط زیست و کیفیت زندگی انسان ها خواهد شد . بنابراین بهترین راهکار ، متقاعد کردن سایر کشورها از جمله روسیه و چین جهت همکاری در تامین امنیت فضا خواهد بود .

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا