لزوم تدوین پیوست فرهنگی برای تلفن همراه

 جلسه مشترک پیوست نگاری فرهنگی ویژه نمایندگان وزاتخانه‌ها و پژوهشگاه‌ها در محل دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد.

در این جلسه که به بررسی پیوست فرهنگی اپراتورهای تلفن همراه در شورای عالی فضای مجازی اختصاص داشت؛ دکتر حسن بنیانیان گفت: توسعه مفهومی است است که ابتدا باید در ذهن افراد شکل بگیرد و زمانی که این تحول شکل گرفت سازمان‌های کارآمد نیز پدید می آید و کارکرد آن‌ها از صرف فیزیکی تغییر خواهد کرد ولی باید گفت که متاسفانه درکشورهای دارای سرمایه نفت این تحول فکری و توسعه با تاخیر شکل می گیرد.

رئیس کمیسیون فرهنگی– اجتماعی شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: این مشکل که برخی از دانشگاه‌های ما تبدیل به مراکزی شده اند که دانش شان مشکلی از جامعه را حل نمی کند، حاصل بی توجهی به بخش نرم افزاری فرهنگی است.

در ادامه یکی از کارشناسان شورای عالی فضای مجازی پیرامون «پیوست فرهنگی اپراتورها تلفن همراه» گفت: موضوع تهیه پیوست فرهنگی برای تلفن همراه از زمان ورود نسل سوم این گوشی‌ها که از آن به «گوشی‌های هوشمند» تعبیر می شود، مطرح شد.

وی افزود: این موضوع به طور مشخص از زمانی بیشتر مطرح شد که امکان تماس تصویری از طریق این تلفن‌ها در جامعه مطرح شد و با توجه به برخی از تهدیدات این فناوری، در مقابل آن موضع گیری شد.

پس از سخنان کارشناس شورای عالی فضای مجازی اعضای جلسه ضمن تاکید بر لزوم در نظر گرفتن پیوست فرهنگی در همه فعالیت‌های این حوزه، بر لزوم تبیین دقیق فرصت‌ها و تهدیدهای این حوزه نیز تاکید کردند.

در پایان جلسه پس از بررسی قوانین حاکم بر فعالیت در فضای مجازی در برخی از کشورها، تنوع بخشی و گسترده کردن دامنه تولید محتوا نیز مورد تاکید قرار گرفت.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا