تایید داروی جدید برای بیماری لو گهریگ

به گزارش سیناپرس به نقل از  ایرنا از پایگاه اینترنتی ساینس الرت، بیماری اسکلروز جانبی آمیوتروفیک (Amyotrophic lateral sclerosis) (یا ALS) یا بیماری لو گهریگ یک بیماری نورون‌های حرکتی است که موجب تخریب پیشرونده و غیرقابل ترمیم در دستگاه عصبی مرکزی (مغز و نخاع) و دستگاه عصبی محیطی می ‌شود. 
این بیماری به تحلیل تدریجی عملکرد عضلات (به ویژه عضلات مخطط) و در نهایت فلج عمومی مبتلا می‌شود، به طوری که توانایی هرگونه حرکت از فرد سلب خواهد شد.
داروی جدیدی که اداره نظارت بر دارو و غذای آمریکا برای مبتلایان به این بیماری تایید کرده است، edaravone نامیده می شود که در این کشور با نام تجاری Radicava به بازار عرضه خواهد شد؛ این دومین داروی تایید شده برای بیماری لوگهریگ است.
سالانه شمار زیادی در سراسر جهان به این بیماری مبتلا می شوند و در حال حاضر درمانی برای آن وجود ندارد.
طول عمر مبتلایان به ALS به شدت متغیر است، اما متوسط طول عمر از زمان تشخیص ابتلای فرد بین دو تا پنج سال است و بیشتر مبتلایان بر اثر نارسایی ریه جان خود را از دست می دهند.
داروی Edaravone به هیچ وجه داروی درمان این بیماری محسوب نمی شود و آزمایش های بالینی نشان داده اند که این دارو می تواند روند پیشرفت بیماری را کاهش دهد. 
این دارو که در اصل برای درمان سکته مغزی استفاده می شود، توسط یک شرکت داروسازی در ژاپن ساخته شده است و در این کشور از سال 2015 برای بیماران مبتلا به ALS استفاده می شود. 
riluzole دارویی است که اداره نظارت بر دارو و غذای آمریکا در سال 1995 برای کاهش روند پیشرفت بیماری ALS تایید کرد و 22 سال است که این دارو تنها گزینه برای اکثر بیماران مبتلا بهALS به شمار می رود. 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا