استارتاپ ویکند سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی برگزار شد

به گزارش سیناپرس، کیهان‌ور، رئیس اجرایی این استارتاپ ویکند در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص اهداف این رویداد اظهار کرد: استارتاپ ویکند به منظور ترویج فرهنگ کارآفرینی و نوآوری در حوزه سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی کشور برای اولین بار در تبریز برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه این رویداد یک حرکت ابتکاری است، افزود: استارتاپ عرصه‌ای نوین برای کشور است. با برگزاری استارتاپ در دانشگاه‌ها، این ایده‌ها با روند تخصصی و سنجیده‌تر پیش می‌روند و این تحقیقات به فناوری منتقل شده و نهایتا در قالب محصول تجاری‌سازی شده و در خدمت جامعه قرار می‌گیرند.

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی تبریز همچنین گفت: این استارتاپ به مدت سه روز در اردیبهشت ماه برای اولین بار در آذربایجان‌شرقی برگزار شد.

وی با بیان اینکه در این رویداد تیم‌هایی از 11 شهر مختلف کشور شرکت کرده‌ بودند، اظهار کرد: 50 درصد شرکت کنندگان از شهر تبریز و 50 درصد دیگر از شهرهای مشهد، رشت، اصفهان، تهران و بوشهر بودند.

کیهان ور ادامه داد: دانشجویان در رشته‌های مهندسی پزشکی، برق، مکانیک، عمران، پزشکی، بیو شیمی، دندانپزشکی در استارتاپ ویکند سه روزه برای ارائه ایده شرکت کرده بودند.

وی گفت: در این استارتاپ بیش از 40 ایده توسط دانشجویان ارائه شد که از بین این 40 ایده، 10 ایده برتر انتخاب شده و برای آن‌ها تیمی تشکیل داده و به قسمت تجاری‌سازی ارائه دادیم.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا