مجوزی برای شماره گذاری موتورسیکلت های کاربراتوری صادر نشده است

سعید متصدی روز یکشنبه در باره اخباربرخی از روزنامه ها مبنی بر شماره گذاری 500 هزار دستگاه موتورسیکلت کاربراتوری به خبرنگار علمی ایرنا افزود: بر اساس مصوبه تیرماه 95 دولت، وزارت صنعت معدن و تجارت مهلت داشت تا فهرست آن افرادی که تا قبل از تیرماه 95 موتورسیکلت کاربراتوری ثبت و سفارش داده بودند را تهیه و به نیروی انتظامی ارائه کند.
وی اظهار کرد: بر اساس این مصوبه موتورسیکلت هایی که در این فهرست قرار می گرفتند مهلت داشتند تا پایان سال 95 شماره گذاری شوند، معمولا در مصوبات این عرف است تا حقی ضایع نشود در واقع آنهایی که عملی را قبل از مصوبه انجام داده باشند برای آنها استثناء قائل می شوند که این را برای موتورسیکلت سازان نیز قائل شدند. 
متصدی تاکید کرد: تولید و شماره گذاری موتورسیکلت کاربراتوری از اول مهرماه 95 ممنوع شد به جز فهرست تهیه شده چون این افراد قبل از مصوبه هیات دولت ثبت و سفارش خارجی خودشان را انجام داده بودند.
وی ادامه داد: لذا شماره گذاری تمام موتورسیکلت های کاربراتوری از اول مهرماه 95 ممنوع شد و فقط فهرست تهیه شده مجاز به شماره گذاری بودند که آنهم فقط تا پایان سال 95مهلت داشتند.
متصدی گفت: این فهرست اواخر سال 95 تنظیم و به نیروی انتظامی ارسال شد تا مطابق با آن تا پایان سال 95 طبق مصوبه دولت شماره گذاری شوند و بعد از این تاریخ در سال 96 هیچ موتورسیکلت کاربراتوری حتی آنهایی که استثناء بودند، اجازه شماره گذاری ندارد و پلیس هم اجازه انجام آنرا ندارد چون مصوبه دولت فقط تا پایان سال 95 اجازه شماره گذاری می داد.
وی افزود: از آن تاریخ به بعد نیز درخواست یا مصوبه ای وجود نداشته است و تا امروز هم هیچ درخواستی مبنی بر تمدید این مصوبه به دولت ارسال نشده و سازمان محیط زیست با جدیت مخالف است.
معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: بیش از 200 هزار موتورسیکلت در این فهرست قرار داشت که دیگر مهلت قانونی برای شماره گذاری آنها به پایان رسیده است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا