مطالعه ادوات غرق شده نظامی در دریا با کمک امواج صوتی

اداره ملی هواشناسی و اقیانوس های آمریکا The National Oceanic and Atmospheric Administration (NOAA) ، نیروی دریائی ایالات متحده امریکا و چندین موسسه خصوصی صنعتی در این پروژه شرکت داشته و به تازگی اعلام کردند که موفق به شناسائی و کشف دقیق موقعیت قرار گرفتن و شرایط فعلی یک کشتی جنگی مورد استفاده در جنگ جهانی دوم شده اند . این کشتی با نام استقلال  Independence  شناخته شده و یک کشتی جنگی سبک بوده که جهت اجرای ماموریت به بخش های مرکزی و غربی اقیانوس آرام اعزام شده و در فاصله سال های نوامبر 1943 تا تا آگوست 1945 در این مناطق به ماموریت خود مشغول بود .

در ادامه ، این کشتی به عنوان یکی از نود کشتی مورد هدف در آزمایش اتمی جزایر Bikini مورد استفاده قرار گرفته و بر اثر موج انفجار و حرارت های ناشی از آن دچار  آسیب های جدی شد . این آزمایش در سال 1946 میلادی انجام گرفت .

ایندیپندنس پس از این واقعه به ایالات متحده بازگشته و توسط نیروی دریایی این کشور جهت انجام امور آموزشی مورد استفاده قرار گرفته و در سال 1951 بر اثر ایجاد یک حفره در کف آن غرق شده و به عمق 914 متری دریا فرو رفت .

در همین زمینه جیمز دلگادو James Delgado مدیر مرکز NOAA از اداره ملی میراث باستانی زیر آب Office of National Marine Sanctuaries اعلام کرد : " این کشتی به گونه ای در بستر دریا قرار دارد که پس از گذشت شصت و چهار سال ، هنوز به صورتی است که گوئی هواپیماهای جنگی آماده اجرای ماموریت از روی عرشه آن هستند . "

نقشه برداری انجام شده از این کشتی نشان می دهد که کشتی فوق هنوز به صورت قائم قرار داشته و تنها اندکی به سمت راست متمایل است . بر این اساس مشخص شد که بخش عمده ای از سکوی پرواز روی عرشه این کشتی هنوز دست نخورده و سالم باقی مانده است . نقشه های دریافت شده از این کشتی همچنین نشان دهنده وجود یک حفره در بخش بین آشیانه هواپیماها و باند پرواز است .

در خاتمه لازم به توضیح است که این تصاویر توسط تکنولوژی امواج صوتی سه بعدی یا 3-D Sonar تهیه شده اند .

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا