تلاش هشت تیم برای حضور در مرحله نیمه‌نهایی مناظره دانشجویان

به گزارش سیناپرس به نقل از ایسنا، دور دوم مرحله استانی ششمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران دیروز (15 اردیبهشت‌ماه) با حضور 12 تیم در سالن ابن‌سینای دانشگاه علوم‌پزشکی زنجان برگزار شد و تیم‌های شرکت‌کننده در ایستگاه ششم برای راه‌یابی به مرحله منطقه‌ای با هم به رقابت پرداختند.

در اولین مناظره دور دوم مرحله استانی ششمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران در زنجان، دو تیم شهر پایدار و اسراء با گزاره «افزایش دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی، نشان‌دهنده پیشرفت علمی کشور است» به مصاف هم رفتند که در پایان این مناظره تیم اسراء توانست با کسب بیشترین امتیاز به مرحله بعدی این رقابت‌ها صعود کند.

دومین مناظره دیروز بین تیم‌های کاسپین و بینش با گزاره «سن بازنشستگی باید کاهش یابد» برگزار شد که تیم بینش به‌عنوان تیم مخالف توانست از سد تیم کاسپین گذشته و راهی دور بعدی شد. سومین مناظره را دو تیم دیازپام و اندیشه با گزاره «رسانه‌های جمعی در جعت حل مسائل جامعه عمل می‌کنند» برگزار کردند که تیم اندیشه موفق به راه‌یابی به مرحله بعدی این رقابت‌ها شد.

تیم‌های شهید ابراهیم‌ هادی‌نژاد و پژواک نیز برگزارکننده چهارمین مناظره دیروز با گزاره «اشتغال مردم به سرگرمی‌های کاذب، دلیل اصلی پایین بودن سرانه مطالعه در کشور است» بودند که در نهایت تیم پژواک توانست نام خود را به‌عنوان تیم برنده معرفی کند.

پنجمین مناظره بین تیم‌های شهید چمران و کلوپن برگزار شد که اتفاقا با توجه به حضور این دو تیم در مرحله کشوری پنجمین دوره این رقابت‌ها، از حساسیت بالایی برخوردار بود که در نهایت تیم شهید چمران توانست به عنوان تیم موافق گزاره «جامعه، معیار تعیین کننده عمل اخلاقی در اجتماع است»، حریف قدر خود را پشت سر گذاشته و راهی مرحله بعد شود.

آخرین مناظره دیروز نیز بین تیم‌های شهید صیادشیرازی و کانون‌های دانشگاه آزاد با گزاره «ساختار خدمت سربازی به نفع امنیت کشور است» برگزار شد که تیم کانون‌های دانشگاه آزاد از این مناظره سربلند بیرون آمد تا تکلیف تیم‌های راه‌یافته به مرحله بعدی این مسابقات مشخص شود.

در دور بعدی این رقابت‌ها تیم‌های اسراء با بینش، اندیشه با پژواک و شهید چمران با کانون‌های دانشگاه آزاد با هم مصاف خواهند کرد تا سه تیم مرحله نیمه‌نهایی مشخص شود. تکلیف چهارمین تیم این مرحله نیز با برگزاری یک دیدار بین تیم‌ کتامین و تیمی که بیشترین امتیاز را در گروه بازنده‌ها کسب کرده باشد، مشخص خواهد شد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا