ساخت رباتی که از دیوار راست هم بالا می رود

به گزارش سیناپرس ازمهر  به نقل از دیجیتال ترندز، این ربات که Guardian S نام دارد، برای انجام عملیات تحقیق و شناسایی و امداد و نجات قابل استفاده است.

ربات یاد شده کاملا ضدآب و مستحکم در برابر فشار و ضربه است و با پیچ و تاب هایی همانند مار خود را در هر محوطه ای جابجا می کند. این ربات حتی می تواند بر روی یک لوله آب، انواع پلکان ها و دیوارهای عمودی حرکت کند. علت این امر بدنه مغناطیسی مار رباتیک یاد شده است.

کارشناسان این شرکت می گویند اگر چه علم رباتیک پیشرفت زیادی داشته، اما هنوز هم ربات ها برای حرکت در محوطه های مختلف محدودیت ها و مشکلات زیادی دارند ولی ربات جدید که سبک و چابک است به راحتی می تواند در انواع زمین ها و در شرایط نامطلوب هم حرکت کند.

ربات مذکور حتی می تواند وارد حفره هایی با قطر ۱۲ سانتیمتر شود و لذا محدودیت های حرکتی آن بسیار ناچیز است. یکی دیگر از مزایای این ربات عمر ۱۸ ساعته باتری آن است که باعث می شود به طور کامل در یک روز کاری قابل استفاده باشد.

ربات Guardian S با استفاده از حسگرهای متعدد خود و همین طورجی پی اس، شتاب سنج، نقشه خوان سه بعدی و سیستم تصویربرداری ۳۶۰ درجه می تواند از آلودگی محیط به تشعشات مختلف مطلع شود. این ربات برای بررسی آلودگی محیط به گاز، کشف انواع تحرکات و لرزش ها، اشعه مادون قرمز و … هم قابل استفاده است.

یکی دیگر از مزایای این ربات قابلیت فعالیت در نور بسیار کم با توجه به نصب دوربین ویدئویی حساس و قدرتمند است. ربات یاد شده با پرداخت ۶۰ هزار دلار قابل خریداری است و عرضه آن از اوایل تابستان آغاز می شود.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا