ششمین کنگره ملی گیاهان دارویی برگزار می‌شود

،محورهای اصلی ششمین کنگره ملی گیاهان دارویی در چهار زمینه علوم پایه،کشاورزی و منابع طبیعی؛ داروسازی، پزشکی و دامپزشکی، صنعت و اقتصاد تقسیم شده است.
در علوم پایه رشته‌های گیاه‌شناسی، فیتوشیمی، بیوشیمی، ژنتیک، اثرات بیولوژیک و بیوتکنولوژی و در داروسازی، پزشکی و دامپزشکی حوزه‌های طب سنتی، اثرات فارماکولوژیک، اثرات بالینی و فرمولاسیون و کنترل مطرح هستند.
در کشاورزی و منابع طبیعی اکولوژی، فیزیولوژی گیاهی، اهلی کردن و اصلاح، بیوتکنولوژی، کشت و زراعت، فراوری اولیه پس از برداشت، مکانیزاسیون و فنّاوری برتر موردبررسی قرار می‌گیرند.
در صنعت و اقتصاد نیز موضوعات موردبررسی مربوط به بازرگانی گیاهان دارویی و فرآورده‌های آنها، تولید فرآورده‌های گیاهان دارویی، نوآوری در تولید محصولات راهبردی، نظام کیفی و تولید محصولات با کیفیت و انتقال فنّاوری و تولید محصولات گیاهی مطرح است. 
دوره‌های پیشین به ترتیب در کیش، دانشگاه شهید بهشتی تهران، دانشگاه فردوسی مشهد، سالن همایش‌های رازی تهران، دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و ششمین دوره آن نیز در تهران برگزار می‌شود. 
اعضا کمیته‌های این کنگره را اساتید دانشگاه، اعضا شورای ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی معاونت علمی و نمایندگانی از سازمان‌های مرتبط تشکیل می‌دهند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا