نخستین همایش نسل فضا در ایران

در نخستین همایش ملی نسل فضا در ایران جمعی از کارشناسان و صاحبنظران داخلی و خارجی به سخنرانی می‌پردازند.

این همایش به همت نمایندگان ایران در انجمن مشورتی نسل فضا و با حمایت دانشگاه علم و فرهنگ، مرکز ملی فضایی ایران و خبرگزاری سیناپرس و همکاری جمعی از رسانه‌های علمی کشور اجرا می‌شود.

هدف از برگزاری نخستین همایش ملی نسل فضا معرفی فرصت‌های پژوهشی و ترویجی در حوزه فناوری فضایی برای جوانان و نیز بررسی ظرفیت‌های انجمن مشورتی نسل فضا برای همکاری در پروژه‌های جهانی است.

در این همایش دکتر رضا کلانتری‌نژاد مدیرعامل شتابدهنده شزان سمیناری با عنوان «فضا و کارآفرینی» ارائه می‌کند. کلانتری‌نژاد در سخنرانی خود پیرامون فرصت‌های شغلی در حوزه کاربردهای عمومی فناوری فضایی در ایران با مخاطبان صحبت میکند.

 

الکس کارل،‌ از مهندسان عملیات ایستگاه فضایی بین‌المللی در سازمان فضایی اروپا سخنران دیگر نخستین همایش نسل فضا در ایران است. او در ارتباط زنده ویدئوکنفرانس به معرفی پروژه جهانی اجرام نزدیک به زمین و چگونگی همکاری جوانان و علاقه‌مندان با این پروژه می‌پردازد.

«ماهواره‌های کوچک؛ اهداف بزرگ» عنوان سخنرانی آریا صبوری، پژوهشگر آزمایشگاه تعامل انسان و ربات است. صبوری در این سخنرانی درباره کاربردهای وسیع و رو به رشد ماهواره‌های کوچک در صنایع فضایی امروز صحبت می‌‌کند.

بهنوش مسکوب مسئول هماهنگ‌کننده خاورمیانه‌ای انجمن مشورتی نسل فضا به معرفی این انجمن و فرصت‌های بی‌نظیر همکاری جوانان در پروژه‌های جهانی آن می‌پردازد.

پروژه شبیه‌ْسازی سفر به مریخ، یکی دیگر از موضوعات محوری نخستین همایش نسل فضا در ایران است. لیلا قاسم‌زاده مسئول هماهنگ‌کننده خاورمیانه‌ای انجمن مشورتی نسل فضا و از اعضا تیم پروژه شبیه‌ْسازی سفر به مریخ در اروپا، طی ارتباط زنده ویدئوکنفرانس به تشریح این پروژه، اهداف و چالش‌های آن می‌پردازد.

«اکتشافات فضایی؛ حرکت در لبه مرزهای دانش» عنوان سخنرانی محمدرضا رضائی روزنامه‌نگار علم و نماینده ایران در انجمن مشورتی نسل فضا است. او در سخنرانی‌اش به کاربردهای وسیع علوم و فناوری‌های بین‌رشته‌ای در کاوش‌های فضایی اشاره می‌کند.

سال‌هاست بحث گردشگری فضایی به یکی از موضوعات داغ رسانه‌ای و نیز چالشی برای شرکت‌های خصوصی فعال در حوزه فضا تبدیل شده است. بهنام سالم کارشناس حقوق و دیگر نماینده ایران در انجمن مشورتی نسل فضا در سخنرانی خود ابعاد حقوقی این سفرها را تشریح می‌کند.

علاقه‌مندان به شرکت در نخستین همایش نسل فضا در ایران می‌توانند جهت ثبت نام در این همایش اینجا را ببینند.

 

 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا