تولید آب آشامیدنی با قوی‌ترین نانوفیلتر سیار

به گزارش ایسنا، این محصول ماحصل 15 سال تحقیق و توسعه شرکت Liquidity و دانشگاه استون بروک است. Naked Filter یک بطری فیلتراسیون آب است که در آن از نانوالیاف الکتروریسیده شده برای ساخت فیلتر استفاده شده است. این فیلتر می‌تواند آب را با درجه خلوص پزشکی تولید کند.

ویکتور وانگ، مدیرعامل شرکت Liquidity می‌گوید: ما با افتخار اعلام می‌کنیم که قوی‌ترین فیلتر آب جهان را برای استفاده در دستگاه‌های تصفیه آب سیار ساخته‌ایم. با این فیلتر، هر کسی در هرکجا می‌تواند آب آشامیدنی سالم داشته باشد.

Naked Filter می‌تواند آب را با درصد خلوص 99.9999 تصفیه کند. این فیلتر قادر است آب‌های موجود در اماکن عمومی، برکه‌ها و رودها را تصفیه کند. این فیلتر برای حذف آلاینده‌های آب از زدایش فیزیکی استفاده می‌کند و در نهایت باکتری‌هایی نظیر ایکولا را از آب جدا می‌کند. بطری‌های آب معمولاً فاقد فیلتر هستند. برخی بطری‌ها دارای فیلتر کربنی هستند تا کلر مازاد آب را جذب کرده و طعم و بوی آن را بهبود دهد. در چنین بطری‌هایی نیاز به فشار بالا برای فیلتراسیون آب است. اما این فیلتر جدید به سادگی آب را تصفیه می‌کند.

اکنون مشتریان می‌توانند با استفاده از این فیلتر جدید آب آشامیدنی مشابه آب استاندارد تولید کنند. دو مزیت اصلی این فیلتر، سهولت کاربرد و کارایی بالای آن است. در این فیلتر تنها آب‌ فاقد نمک باید ریخته شود.هدف اصلی پژوهشگران این پروژه تولید آب آشامیدنی سالم است. هنوز روی این فیلترها قیمت‌گذاری نشده است. این محصول به زودی وارد بازار می‌شود.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا