تنور مناظرات دانشجویی در زنجان داغ شد

 مرحله استانی ششمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران از روز گذشته با حضور 26 تیم در سالن ابن‌سینای دانشگاه علوم‌پزشکی زنجان آغاز شد و تیم‌های شرکت‌کننده در ایستگاه ششم برای راه‌یابی به مرحله منطقه‌ای باید به مدت سه روز با هم به رقابت بپردازند.

در اولین روز این رقابت‌ها و در مرحله مقدماتی، تیم علمی‌کاربردی و شهر پایدار با گزاره «افزایش استفاده از شبکه‌های اجتماعی مجازی بر رشد جامعه مدنی تاثیرگذار است» با هم رقابت کردند. مناظره دوم این مرحله بین تیم‌های اسراء و کتامین با گزاره «بازی‌های رایانه‌ای موجب افزایش خلاقیت در کودکان می‌شود» برگزار شد.

تیم‌های اشراق و کاسپین با گزاره «گسترش فردگرایی از عوامل اصلی طلاق است» و نیز تیم‌های آلزایمر و بینش با گزاره «توسعه بخش خصوصی در حوزه سلامت موجب افزایش عدالت می‌شود» با هم مناظره خواهند کرد. بعد از ظهر امروز نیز تیم‌های شهید بیضایی و دیازپام با گزاره «راه‌حل قانون‌گریزی برخوردهای تنبیهی است» با هم مناظره کردند.

در ادامه مناظرات نوبت عصر روز گذشته نیز مناظره تیم‌های اعتدال و اندیشه با گزاره «بیکاری جوانان ناشی از ضعف مهارت‌های شغلی کارجویان است»، تیم‌های تمدن و شهید ابراهیم هادی‌نژاد با گزاره «نگاه اقتصادی به فرهنگ آن را به ابتذال می‌کشد» و تیم‌های شهید رضایی‌نژاد و پژواک نیز با گزاره «شوخی با حرفه‌ها و فرهنگ‌ها در برنامه‌های طنز با اخلاق‌مداری تعارض دارد» پایان‌بخش مناظره‌های اولین روز در دور مقدماتی بود.

امروز و در دومین روز این مرحله از مسابقات، گزاره «اشتغال زنان موجب محرومیت مردان از کار می‌شود» برای مناظره تیم‌های صدای آرمان و شهید چمران انتخاب شده است. تیم‌های رسش و کلوپن نیز با گزاره «افزایش دادن تعرفه جرایم رانندگی باعث رعایت بیشتر قوانین راهنمایی و رانندگی می‌شود» با هم مصاف خواهند کرد.

همچنین در آخرین ساعات برگزاری این مرحله از مسابقات، شاهد رقابت تیم‌های ایستادگان در غبار و شهید صیادشیرازی با گزاره «افزایش مشکلات اجتماعی از عوامل اصلی گرایش به خرافات در جامعه است» و دو تیم کانون‌های دانشگاه آزاد و شهید دکتر بهشتی با گزاره «افزایش بودجه تحقیقاتی در کشور باعث افزایش نوآوری‌های علمی می‌شود» خواهیم بود.

بعد از اتمام مرحله مقدماتی این رقابت‌ها، تیم‌های برگزیده قرار است عصر روز جمعه هفته جاری (15 اردیبهشت‌ماه) به مصاف هم بروند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا