40 عامل تهدیدکننده سلامت خانواده

به گزارش سیناپرس ازایسنا،کنفرانس‌های سالانه مرکز الگوی اسلامی پیشرفت با موضوعات مختلف و با هدف جلب مشارکت گسترده پژوهشگران، نظریه پردازان و صاحبان فکر و اندیشه در فرایند طراحی مدل بومی پیشرفت کشور برگزار می‌شود.

"تعمیق و تکمیل الگوی پایه پیشرفت" موضوع ششمین کنفرانس الگوی اسلامی پیشرفت تعیین شده که از صبح امروز در مرکز همایش‌های کتابخانه ملی آغاز به کار کرده است.

بر این اساس، از 502 مقاله واصله به این کنفرانس، 111 مقاله به صورت شفاهی و 229 مقاله نیز به صورت پوستری پذیرش شده است.

نخستین نشست تعمیق و تکمیل الگوی پایه، مشتمل بر حوزه‌های کلیات، سیاسی-اجتماعی، اقتصادی و تعلیم و تربیت خانواده بود که در هر حوزه هشت مقاله ارائه شد.

در ابتدای این نشست، حوزه کلیات مقاله "بازنگری در سند الگوی پایه(رسالت)" توسط آیت الله ابوالقاسم علیدوست ارائه شد.

علیدوست در توضیح مقاله خود اظهار کرد: رسالت به منزله تعهد آگاهانه و عقلاتی ملت و نظام جمهوری اسلامی ایران، حرکت در جهت آرمان برای تجلیل و گسترش تمدن اسلامی ایرانی مبتنی بر مبانی اسلام و آموزه‌های قرآن و اهل بیت با التزام به معارف الهی و ایمان دینی، دانش روز و علوم انسانی اسلامی و زندگی حکمت بنیان حقوق و احکام اسلام، عدالت و آبادانی در پرتو حمایت از محرومان و مستضعفان جهان و اخوت و اخلاق اسلامی است.

وی افزود: رسالت درواقع مسؤولیت و ماموریت است و به معنای تکلیف و وظیفه نهاده شده از مافوق است.

علیدوست تاکید کرد: تعیین نهاد ابزار آرمان و تعریف دقیق‌تر از رسالت الزامی است.

در ادامه این نشست مقالاتی اعم از "تعمیق و ارتقای مبانی، آرمان‌ها و رسالتهای الگوی پایه پیشرفت"توسط حجت‌الاسلام سید عباس نبوی، "الگوی پایه پیشرفت؛ مفاهیم اساسی و مولفه‌ها" توسط حجت‌الاسلام علی ذوعلم و "بررسی تبیین الگوی رسالت نظام جمهوری اسلامی ایران در اندیشه‌های استراتژیک آیت‌الله خامنه‌ای" توسط دکتر داوود فیض ارائه شد.

همچنین در بخش دیگری از این نشست مقالات "نگاهی گذرا و اصلاحی به مبانی و آرمان الگوی اسلامی و ایرانی پیشرفت" توسط حجت‌الاسلام عبدالرسول هاجری، "نظریه الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت" توسط دکتر حمیدرضا مقصودی، "اهمیت مبانی فرهنگی دینی در طراحی الگوی ایرانی اسلامی پیشرفت" توسط دکتر حسن رحیمی و " الگوی پایه پیشرفت ایران؛ طراحی اجتماعی و انسانی" توسط دکتر آوات عباسی ارائه شد.

همچنین در حوزه سیاسی اجتماعی مقالات "افق و تدابیر الگوی پایا در حوزه سیاست و حاکمیت" توسط دکتر علیرضا صدرا، "معرفت شناسی و حکومت در اندیشه سیاسی امام خمینی(ره) و پیشرفت ایرانی اسلامی" توسط دکتر مهدی شاهین، "الگوی تقریبی استاد مطهری؛ پشتیبان نظری افق وحدت و اخوت در الگوی پایه پیشرفت" توسط دکتر سید ابراهیم سرپرست سادات ارائه شد.

در بخش دیگری از این نشست مقالات "پیشنهاد اصلاحی پیرامون تدبیر اجرای کامل قانون اساسی در حوزه آزادی‌های فردی و اجتماعی و حقوق شهروندی از سوی ارکان نظام" توسط دکتر سیدمحمد مهدی غمامی، "بازتاب سرمایه اجتماعی بر بهبود روابط دولت ملت" توسط دکتر سهیلا چگینی، "پیشرفت ایرانی اسلامی و رابطه دولت و ملت در ایران؛ بررسی مفهوم سرمایه اجتماعی و رفاه اجتماعی" توسط سید محمد وهاب نازاریان و "بررسی تاثیر انواع آزادی بر شاخص توسعه انسانی در کشورهای منتخب اسلامی با تاکید بر آزادی مذهب" توسط دکتر سید امین منصوری ارائه شد.

در حوزه اقتصادی نیز مقالات "بررسی ادبیات نظری و تجربی آیین‌پذیری اقتصاد کلان: مولفه‌ای از الگوی اسلامی ایران پیشرفت" توسط دکتر منصور زرانژاد، "برآورد پتانسیل واردات کالاهای اساسی ایران در کشورهای اسلامی با استفاده از شاخص آنکتاد" توسط دکتر حسن کیائی، "تاملی بر مولفه‌های مفاهیم ترفیع فروش و محصول در بازاریابی با رویکرد اسلامی توسط دکتر عبادالله بانشی و "تحلیل اثرات نهادینه‌سازی رفتارهای مصرفی خانواده محور در اسلام در مقایسه با نظام غرب توسط دکتر حجت ایزد خواستی ارائه شد.

"ریشه کن کردن فقر روستایی راهی جهت تحقق توسعه در الگوی اسلامی پیشرفت" توسط دکتر مجید یاسوری، "عدالت اقتصادی در اندیشه صدر و نقش دولت در الگوی اسلانی ایرانی پیشرفت" توسط دکتر مسعود جعفری‌نژاد، "رویکردهای لازم برای تبدیل کارگاه‌های بومی و آرمایشگاه‌های سنتی به کانون‌های فناور توسط دکتر علیرضا ولی مور و "تحولات اشتغال نیروی انسانی کشور طی دوره 94_84" توسط دکتر رعنا شیه بگلو از دیگر مقالاتی بود که در حوزه اقتصاد ارائه شد.

همچنین در حوزه تعلیم و تربیت و خانواده مقالات "خانواده متعالی در سایه حاکمیت حقوق عاطفی" توسط دکتر غلامعلی افروز، "چهل عامل تهدیدکننده سلامت خانواده و ارائه راهکارهایی برای پیشگیری از فروپاشی خانواده" توسط دکتر احمد به پژوه، "الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت با محوریت انسان و خانواده" توسط دکتر شکوه نوابی‌نژاد و "رویکرد تربیت معلم در گفتمان پیشرفت اسلامی" توسط دکتر محمد مزیدی ارائه شد.

"تربیت دینی خانواده محور و الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت" توسط دکتر عبدالرضا باقی، "هویت و ارتباط آن با جهانی شدن در الگوی پایه پیشرفت" توسط دکتر رقیه علائی خرایم، "ارائه الگویی برای تعالی تفکر خلاق در راستای پرورش هنر قدسی بر مبنای حکمت متعالیه" توسط دکتر معصومه مقیمی فیروزآباد، "تربیت مربی معنویت؛ راهکاری برای پایدارسازی الگوی پیشرفت" توسط دکتر احمد شاکرنژاد و "استعدادیابی، آمادگی روانی و پیشرفت؛ تدوین یک الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت" توسط دکتر اصغر جعفری از دیگر مقالاتی بود که در این نشست ارائه شد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا