تشخیص سرطان با معاینه یک قطره خون

به گزارش سیناپرس به نقل از ایرنا، این در شرایطی است که شناخت بیماری سرطان برای بسیاری از پزشکان در سراسر جهان هنوز یک معما محسوب می شود.
تارنمای «چاینا ارگ» چین روز چهارشنبه با انتشار این خبر گزارش کرده است که ظاهرا جواب سئوالات پزشکان دنیا در زمینه شناسایی زود هنگام بیماری سرطان نزد دانشمندان چینی است.
مسئولان دانشکده علوم حیات دانشگاه مشهور «چینگ هوا» در شهر پکن پایتخت چین می گویند که این موضوع را با ساخت یک دستگاه حل کرده اند.
بنا بر این گزارش، این دانشگاه اعلام کرده تیم تحقیقاتی اش توانسته است کیتی را بسازد که با چکیده شدن یک قطره خون روی آن انواع بیماری سرطان را تشخیص خواهد داد.
دستگاه کیت و خونگیر «پروتئین اچ اس پی 90» این دانشگاه زمانی که قطره خونی را دریافت می کند بی درنگ می تواند تشخیص نوع بیماری را آغاز کند.
تومورهای سرطانی اصولا زمانی که در شکل اولیه قرار دارند در سراسر دنیا قابل معالجه هستند اما وقتی بزرگتر شدند و رشد کردند کار درمان بسیار سخت خواهد شد.
با این وصف به دلیل آنکه سرطان در مراحل اولیه علائم خاصی ندارد شناسایی اش بسیار سخت است اما وقتی در بیمار ریشه کرد می توان آن را شناخت و برای همین درمان در آن زمان دیگر دیر شده است.
«اچ اس پی» در واقع یک نوع پروتئین در بدن است که به دلیل داشتن تحرک، پروتئین شوک دهنده نیز نامیده می شود و این کیت می تواند از روی آن به نوع تومورهای سرطانی در زمان اولیه رشد پی ببرد.
کیت ساخت دانشمندان کشور چین که می تواند به شناخت سریع بیماری سرطان کمک کند ظاهرا روی بیماران آزمایش شده و به زودی وارد بازار چین و اروپا خواهد شد.
در دنیا نزدیک به 90 میلیون نفر به انواع سرطان مبتلا هستند و هر سال 14 میلیون نفر بر شمار آنها افزوده می شود و بیش از هشت میلیون و 800 نفر هم سالانه بر اثر سرطان جان می بازند.
در سال 2015 میلادی در چین اعلام شد که چهار میلیون و 290 هزار نفر سرطان دارند که از میان آنها 2 میلیون و 800 هزار نفر همان سال جان باختند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا