فاز اول مرکز ملی پرورش حیوانات آزمایشگاهی به بهره‌برداری رسید

به گزارش سیناپرس به نقل از ایسنا، دکتر سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رییس جمهوری امروز 13 اردیبهشت ماه به استان کرمان سفر کرده و ضمن دیدار با مسؤولین علمی و فناوری و اساتید، بازدید از مراکز علمی، چند طرح علمی و فناوری از جمله صندوق پژوهش فناوری و پروژه علمی مزرعه حیوانات (Animal farm) در استان را نیز افتتاح می‌‎کند.

فاز اول مرکز ملی پرورش حیوانات آزمایشگاهی در کرمان که با حمایت ستادهای توسعه فناوری معاونت علمی‌وفناوری ریاست‌جمهوری تاسیس شده است، به عنوان یک مجموعه دانش‌بنیان و موثر امروز توسط دکتر ستاری به بهره‌برداری رسید.

مرکز پرورش حیوانات آزمایشگاهی کرمان یک مرکز صرفاً تحقیقاتی نیست، بلکه برای عرضه محصولات دانش‌بنیان نیز فعالیت خواهد کرد. از جمله اهداف راه‌اندازی این مرکز می‌توان به تکثیر و پرورش جوندگان آزمایشگاهی خالص و شناسنامه‌دار، تکثیر و پرورش حیوانات آزمایشگاهی نژاد خالص با اندازه متوسط، پرورش، تکثیر ونگهداری نژادهای خالص اسب و ایجاد بانک اسپرمی و انجام تلقیح مصنوعی اشاره کرد.

همچنین مدیریت پرورش، نگهداری و تولید مثل گونه‌های مختلف آزمایشگاهی، ارتباط تنگاتنگ با محیط زیست و حفظ حیواناتی که در معرض انقراض قرار دارند از دیگر اهداف مرکز پرورش حیوانات آزمایشگاهی کرمان است.

راه‌اندازی این مرکز فرصتی برای اعضای هیات علمی و فارغ‌التحصیلان رشته‌های مختلف از جمله رشته‌های دامپزشکی، زیست‌شناسی، داروسازی، دندان‌پزشکی، بیوتکنولوژی، زیست فناوری و … برای فعالیت است؛ درواقع تجاری‌سازی حیوانات آزمایشگاهی هم برای داخل کشور و هم برای صادرات سود خوبی را به همراه دارد و دلیل انتخاب کرمان نیز به جهت تعامل بین دانشگاه‌ها، پروازهای بین‌المللی، خطوط ریلی، نزدیک بودن به خلیج فارس و… بوده است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا