روشی جدید برای جلوگیری از بروز اشتباهات رانندگی

 در صورتی که سیستم موسوم به Brain4Cars روشی دیگر برای انجام این کار دارد.این سیستم که توسط محققان دانشگاه های کرنل و استنفرد ساخته شده است در حین رانندگی با زیر نظر گرفتن اعمال راننده زمانی که کار اشتباهی از او سر بزند به وی هشدار می دهد.

مطالعات اولیه روی این سیستم با استفاده از دوربین نصب شده درون خودرو و زیر نظر گرفتن حدود 10 راننده طی دو ماه انجام شد.طی این دو ماه هر راننده مسافتی نزدیک به 1180 مایل (1899 کیلو متر) در اتوبان ها و مسیر های شهری طی کرد و تمام حرکات وی با استفاده از این دوربین مورد بررسی قرار گرفت. سپس محققان به آنالیز کردن تصاویر و استفاده از تکنولوژی تشخیص حالت صورت در زمان مواجهه با موانع موجود در جاده ( موانعی که باعث دور زدن , تغییر مسیر و سرعت می شوند(  پرداختند. بعد از آنالیز کردن گروه اول رانندگان محققان به سراغ گروه بعدی رفته و با استفاده از نتایج بدست آمده از آنالیز گروه اول به پیش بینی رفتار رانندگان گروه دوم که با همان موانع رو به رو شده بودند پرداختند. در 77.4 درصد مواقع پیش بینی ها کاملا درست بود و همین امر به محققان کمک کرد تا بتوانند با استفاده از این سیستم , 3.53 ثانیه قبل از وقوع اشتباهات توسط راننده به وی هشدار های لازم را بدهند.

در مدل تجاری Brain4Cars که با GPS و نقشه خیابان ها همراه است در صورتی که حرکت سر راننده نشان دهد که او تصمیم دارد وارد خیابان ورود ممنوعی شود سیستم به طور خودکار به راننده به صورت صوتی و حتی تصویری هشدار های لازم را می دهد. البته در صورت انجام حرکات عادی توسط راننده امکان دارد سیستم این حرکات را اشتباه برداشت کند که برای رفع چنین مشکلی احتمال می رود در مدل نهایی و تجاری این سیستم  از سنسور ها و دوربین هایی روی فرمان و پدال ها بهره گرفته شود تا رفتار ها و حرکات راننده به دقت زیر نظر گرفته شده و بنابراین اشتباهات این سیستم به حداقل برسد.

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا