کنفرانس بین المللی نانوفناوری و نانوپزشکی در البرز آغاز به کار کرد

به گزارش سیناپرس، دبیر اجرایی کنفرانس و کارگاه بین المللی نانو فناوری و نانوپزشکی در حاشیه این همایش به خبرنگار ایرنا گفت: در این کنفرانس و کارگاه بین المللی نانوفناوری و نانو پزشکی (NTNM 2017) پژوهشگران برجسته 14 کشور اسلامی و غیراسلامی حضور دارند. 
فاطمه سادات ترک نیک افزود: سخنرانان خارجی شرکت کننده از کشورهای آذربایجان، بنگلادش، هند، عراق، ژاپن، قرقیزستان، مالزی، هلند، نروژ، عمان، پاکستان، بریتانیا، استرالیا و امریکا هستند و زبان ارائه در این کنفرانس و کارگاه بین المللی، انگلیسی است و سخنرانی ها همگی به زبان انگلیسی برگزار می شود. 
وی افزود: به موازات سخنرانی ها، ٨ کارگاه آموزشی در سالن های دیگر پژوهشگاه مواد وانرژی برگزار می شود. 
وی اصلاح سطحی، نانوپزشکی و سامانه های تشخیصی و درمانی، درمان دارویی و سامانه های رهایش دارو، سم شناسی و ارزیابی سمیت نانو مواد، مهندسی بافت و پزشکی بازساختی، نانوفناوری و محیط زیست، زیست حسگرها و نانوتجهیزات را از جمله محورهای اصلی این همایش عنوان کرد. 
سرپرست دبیرخانه شبکه نانو فناوری کشورهای اسلامی (INN) گفت: تبادل نظر میان استادان و محققان فعال در حوزه نانوفناوری، نانوپزشکی، نانو زیست فناوری و محیط زیست، ارائه دستاوردهای تحقیقاتی در این زمینه به صاحبان صنایع و پزشکان،بررسی راهکارهای ارتقای کیفی محصولات موجود یا امکان تولید محصولات جدید از اهداف برگزاری این همایش بین المللی است. 
ترک نیک افزود: ١٦١ مقاله ایرانی و خارجی به دبیرخانه این همایش و کارگاه بین المللی در پژوهشگاه مواد و انرژی ارسال شده است. 
وی افزود: از ٥٦ مقاله ارسال شده توسط دانشمندان و پژوهشگران نخبه خارجی، ٢٤ مقاله به صورت سخنرانی ارائه خواهد شد. همچنین ٨ مقاله به صورت سخنرانی، توسط دانشمندان ارزنده ایرانی ارائه می شود. 
وی ادامه داد: از ١٠٥ مقاله دریافتی ایرانیان، ٨٤ مقاله به صورت پوستر مورد پذیرش قرار گرفت که به ٣ پوستر برتر، جوایزی به رسم یادبود از طرف کنفرانس تقدیم خواهد شد. 
کنفرانس و کارگاه بین المللی نانوفناوری و نانوپزشکی در پژوهشگاه مواد وانرژی به مدت دو روز در روزهای سه شنبه و چهارشنبه 12 الی 13 اردیبهشت ماه ادامه دارد. 
این پژوهشگاه یکی از قطب های علمی و تحقیقاتی کشور است که دستاوردهای علمی ، اختراعات و نوآوری های متعدد آن تاکنون توجه پژوهشگران جهان را به خود معطوف کرده است. 
پژوهشگاه مواد وانرژی وابسته به وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری در مشکین دشت شهرستان فردیس استان البرز مستقر است. 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا