اتصال ۱۰۶خدمت دولتی به مرکز تبادل اطلاعات/حذف دفترچه فیزیکی بیمه

به گزارش سیناپرس به نقل از مهر،سازمان فناوری اطلاعات ایران اعلام کرد: با عملیاتی شدن سرویس «استحقاق بیمه درمان» تعداد سرویس های موجود در مرکز ملی تبادل اطلاعات (GSB ) به ۱۰۶ سرویس رسید و عملا اجرای پایلوت این مرکز به پایان رسید.

رضا باقری اصل، معاون دولت الکترونیکی سازمان فناوری اطلاعات ایران در این باره گفت: «استحقاق بیمه درمان» نخستین سرویس در راستای تفاهم نامه امضا شده میان وزرای ارتباطات، رفاه و بهداشت محسوب می شود که به واسطه آن، امکان استعلام برای مراکز درمانی در خصوص بیمه های مورد استفاده بیمار مراجعه کننده به مراکز فراهم خواهد شد و از طریق آن حذف دفترچه های فیزیکی آغاز می شود.

وی خاطرنشان کرد: نبود این سرویس موجب بروز برخی اشتباهات و سوء استفاده هایی در این حوزه و خسارت به بیمار و مراکز درمانی می شد که از محل صرفه جویی این خسارات می توان امکان ساخت چندین بیمارستان را فراهم کرد.

معاون دولت الکترونیکی با بیان اینکه این امکان با تلاش سه ماهه میان دو بیمه اصلی یعنی بیمه سلامت ایرانیان و بیمه تامین اجتماعی، وزارت بهداشت و سازمان فناوری اطلاعات ایران فراهم و در اختیار وزارت بهداشت قرار گرفت، ادامه داد: به واسطه این سرویس، مراکز درمانی با یک استعلام و دریافت اطلاعات تجمیع شده از بیمه های مختلف در قالب یک جدول، امکان بررسی بیمه های مورد استفاده بیماران را خواهند داشت تا براساس آن بهترین سرویس را به مراجعه کنندگان، ارائه کنند.

باقری اصل با بیان اینکه در حال حاضر مذاکره با سایر بیمه ها برای افزوده شدن به این سامانه در حال اجرا است ، تاکید کرد: هم اکنون زیرساخت های فنی مورد نیاز برای اضافه شدن تمامی بیمه ها و حتی بیمه های تکمیلی درمان نیز به این مجموعه فراهم شده است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا